YK-liittoon uusia työntekijöitä

YK-liiton vaikuttamisviestinnän vastaavana on aloittanut Elina Laiho ja tapahtumakoordinaattorina Uula Neitola.

Elina Laiho ja Uula Neitola
Kuva: Elina Laiho / YK-liitto.

Laiho on työskennellyt aiemmin toimittajana, viimeksi Länsi-Uusimaa-lehdessä. Raaseporissa asuva Laiho on koulutukseltaan hallintotieteiden maisteri.
- YK-liittoon siirtyminen tarkoittaa sitä, että pääsen syventymään tärkeisiin aiheisiin: ympäristöön, ilmastopolitiikkaan, ihmisoikeuksiin sekä rauhaan ja turvallisuuteen.
Luvassa on kestävään kehitykseen liittyvää tiedonvälitystä, taideprojekteja, koulutusmateriaalia ja monenlaisia tapahtumia.
Tapahtumakoordinaattori Neitola tulee Oulusta ja tuo tulleessaan järisyttävän osaamisen monimuotoisten tapahtumien tuottamisesta. Neitola on valmistunut Oulun yliopiston historiatieteistä ja on työskennellyt aikaisemmin muistiorganisaatioiden tapahtumatuotannossa.
- Ensi vuosi on YK:n 75-vuotisjuhlavuosi, mikä tuo tullessaan paljon eri tapahtumia. Niissä näkyvät YK:n teemat ja kestävän kehityksen tavoitteet.