PowerTalk-roolipeli

Strateginen roolipeli yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta ja valtasuhteista.

Peli tarjoaa mahdollisuuden käsitellä ratkaisukeskeisesti ja pelillistäen teemaa, jonka ympärille kampanjaväite luodaan.

PowerTalk -lautapelin päätavoitteet ovat:

• Keskustelun herättäminen käsitellystä teemasta.
  • YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden tunnettavuuden lisääminen sekä globaalien rakenteiden ja instituutioiden toiminnan parempi hahmottaminen.

Pelin muut tavoitteet ovat:

• Haastaa pelaajia keksimään yhteiskunnallisen vaikuttamisen keinoja.
  • Opettaa yhteistyötaitoja, kuten sopimista, oman toiminnan perustelemista ja sääntöjen noudattamista.
  • Lisätä pelaajien vuorovaikutustaitoja, kehittää argumentointia ja muiden kuuntelemista.
  • Mahdollistaa uusia vastavuoroisia opettamisen ja tiedon välittämisen keinoja.
  • Avata kansalaiskasvatuksen, osallisuuden, demokratian ja vaikuttamisen keskeisiä teemoja sekä peli tukee pelaajien kykyä tunnistaa omia arvoja ja mielipiteitä.
PowerTalk

Lataa peliohjeet ja materiaalit

Tästä voit ladata PowerTalk-pelin ohjeistuksen ja materiaalit asekauppaa käsittelevän peliskenaarion osalta.

Ladattavassa ja itse tulostettavassa versiossa ei ole laudalle laitettavia pidikkeitä roolihahmoille. Pidikkeinä voi käyttää vaikka pahvinpalaan sinitarralla kiinnitettävää pyykkipoikaa (esimerkkikuva alla).

PowerTalk pelin ohjeet PowerTalk - Mistä pelissä on kyse? PowerTalk asekauppa-peliskenaarion kuvaus PowerTalk roolihahmojen nimet pidikkeisiin asekauppa-skenaario PowerTalk pelihahmojen nimikortit pöydälle asekauppaskenaario PowerTalk opettajan ohjeet asekauppaskenaario PowerTalk pelilautapohja PowerTalk pidike esimerkki

Tilaa lautapeli verkkokaupasta

Voit tilata valmiin lautapelipaketin 20€ hintaan Suomen YK-liiton verkkokaupasta osoitteessa www.kauppa.ykliitto.fi.

Power Talk in English