YK-kino

YK-kinon tarkoituksena on lisätä ihmisten tietoisuutta ajankohtaisista ja merkittävistä globaaleista tärkeistä aiheista. Usein elokuvanäytöksiä järjestetään YK:n kansainvälisten päivien yhteydessä, kuten ihmisoikeuspäivänä, kansainvälisenä päivänä naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi, maailman ympäristöpäivänä tai lapsityövoiman vastaisena päivänä. YK-kinon tarkoituksena on lisätä tietoisuutta ja myötätuntoa ajankohtaisiin ihmisoikeusaiheisiin liittyen. Tärkeää on myös ruokkia toivoa ja toimijuutta aiheisiin liittyen.

Mies kantaa lasta sylissä pakolaisleirillä.

Lost and Found

Lost and Found -dokumenttielokuvassa (2019) seurataan Kamal Husseinia, joka on omistanut elämänsä pakomatkalla toisistaan eksyneiden perheenjäsenten yhdistämiselle maailman suurimmalla pakolaisleirillä Cox Bazarilla Bangladeshissa. Elokuva ja menetelmäopas >>

Käsi, joka pitelee pystyssä pientä puun taimea.

The Great Green Wall

The Great Green Wall -dokumentissa seurataan laulaja Inna Modjan matkaa Afrikan halki tutustumaan yhteisöihin, joihin ilmastonmuutoksen vaikutukset osuvat ankarasti. Visio Suuresta vihreästä muurista yhdistää ihmisiä rajojen yli. Elokuva ja menetelmäopas >>