Kestävä kehitys haltuun -verkkokurssi on uudistettu!

Laajennettu verkkokurssi tarjoaa entistä syvemmän katsauksen kestävään kehitykseen ja Agenda 2030-tavoitteiden sisäisiin kytköksiin. Globaalitason tarkastelun lisäksi kurssilla pureudutaan Suomen toimintaan kestävän kehityksen tavoitteiden toimeenpanossa.

Kurssilogo

Uudistettu kestävä kehitys haltuun -verkkokurssi syventyy kestävän kehityksen Agenda 2030 -tavoitteisiin ajankohtaisen tiedon valossa. Kurssi antaa opiskelijalle laajan ymmärryksen kestävän kehityksen ulottuvuuksista sekä valmiuksia tarkastella Agenda 2030 -tavoitteiden keskinäisiä suhteita.

Tavoitteiden keskinäisten yhteyksien hahmottamiseksi kurssi on jaettu kahdeksaan teemakokonaisuuteen, joissa heijastuvat kestävän kehityksen ekologinen, sosiaalinen, taloudellinen ja kulttuurinen ulottuvuus. Lisäksi teemakokonaisuuksissa pureudutaan Agenda 2030 -kehyksen 17 tavoitteeseen ja niiden toteutumiseen maailmassa ja Suomessa. Mielenkiintoinen ja monipuolinen kurssimateriaali koostuu videoista, podcasteista, artikkeleista, tutkimuksista ja YK:n raporteista.

Kurssin aiheita käsittelevät asiantuntijavierailijat. Vierailijoina ovat muun muassa presidentti Tarja Halonen (hyvinvointi ja tasa-arvo),  WWF Suomen pääsihteeri Liisa Rohweder (olemisemme ympäristöperusta), Maailman ilmatieteen laitoksen pääsihteeri Petteri Taalas (ilmasto ja energia), opettaja ja kirjailija Arno Kotro ja opetusministeri Li Andersson (koulutus), Luonnonvarakeskuksen erikoistutkija Juha-Matti Katajajuuri (ruoka ja vesi), Aalto-yliopiston professori Sixten Korkman ja Fingon kestävän talouden asiantuntija Elina Mikola (resurssiviisas ja oikeudenmukainen talous), Kuntaliiton tutkimus- ja kehitysjohtaja Sini Sallinen (kestävät kaupungit ja yhteisöt), sekä ulkoministeri Pekka Haavisto (ihmisoikeudet, rauha ja turvallisuus).

Kurssimaksu on 35 €, ja kurssitunnukset ovat voimassa 2kk ensikirjautumisesta. Kurssin laajuus on 2 op. Opiskelija voi halutessaan käydä läpi kurssin pääkohdat vain muutamassa tunnissa tai perehtyä teemoihin syvällisesti hyödyntäen kaikki lisämateriaalit. Kurssista saa todistuksen suorittamalla lopputehtävän.

Saat tunnukset kurssille sähköpostiisi maksun rekisteröitymisen jälkeen kahden päivän kuluessa. Kurssimaksu suoritetaan ilmoittautumisen yhteydessä turvallisella verkkomaksamisella.

Lisätietoja kurssista: toimisto [ät] ykliitto.fi / p. 044 781 0300.

Ota kestävä kehitys haltuun ja ilmoittaudu TÄSTÄ!