Suomi tänä vuonna mukana YK:n rekrytointikilpailussa - osallistu infotilaisuuksiin toukokuussa

Suomalaiset voivat tänä vuonna ensi kertaa 11:een vuoteen hakea YK:n sihteeristön tehtäviin kansallisten rekrytointikilpailujen kautta.

YK-järjestelmän aloitustason tehtäviin etsitään ns. kansallisten rekrytointikilpailujen (National Competitive Recruitment Examination) avulla korkeakoulutettuja YK:n jäsenmaiden kansalaisia, jotta YK:n henkilöstöjakauma olisi maantieteellisessä tasapainossa. Kansalliset pääsykokeet järjestetään vuosittain sellaisissa maissa, joiden kansalaiset ovat tuolloin aliedustettuina YK:n henkilöstössä. Suomi on ollut mukana rekrytointikilpailussa viimeksi vuonna 1999. Nyt suunnitteilla on suomalaisille avoin hakukierros loppuvuodesta 2010.

YK:n edustajat UNDP:stä, UNFPA:sta ja YK:n sihteeristöstä vierailevat Suomessa 6.-8.5.10. He esittelevät rekrytointikilpailua ja muita YK-ura- ja työmahdollisuuksia Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa sekä Tampereen ja Turun yliopistoissa. Lisätietoja tarkemmista ajankohdista saa yliopistojen nettisivuilta, YK-liitosta ja CIMO:sta.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen infotilaisuuksiin:

Helsinki 6.5.2010
Turku 7.5.2010