Suomen YK-liitto kouluttaa uusia kouluvierailijoita

Suomen YK-liitto järjestää kouluvierailijakoulutuksen 5.10.2013

Oletko kiinnostunut YK-aiheisista kysymyksistä ja nykymaailman tilasta? Haluaisitko oppia lisää? Onko sinulla aikaa jakaa tietämystäsi myös muille? Pidätkö lasten ja nuorten kanssa toimimisesta?  Jos olet täysi-ikäinen ja vastasit kyllä, hae YK-liiton kouluvierailijaksi! Uusia kouluvierailijoita etsitään nyt kaikkialle Suomeen.

Kouluvierailut ovat kouluille ilmainen opetuksen lisäresurssi, vaihtoehtoinen tapa käsitellä YK-tematiikkaa sekä tilaisuus kokeilla erilaisia globaalikasvatuksen menetelmiä. Kouluvierailijat vierailevat alueensa kouluissa ja pitävät tunteja ennalta sovitusta teemasta. Lukuvuoden 2013-2014 vierailuteemoja ovat kestävä kehitys ja YK:n vuosituhattavoitteet, erityisesti tavoitteiden saavuttamisen aste ja tulevaisuuden näkymät (ns. Post2015-prosessi).

Suomen YK-liitto järjestää kouluvierailijakoulutuksen Helsingissä lauantaina 5.10. 2013 klo 9.30-18.00. Koulutus antaa vierailijoille riittävät pedagogiset ja tietotaidolliset valmiudet suunnitella ja toteuttaa kouluvierailuja sekä  valmiita toiminnallisia harjoitteita eri ikäryhmien kanssa käytettäväksi.

Koulutus on maksuton. YK-liitto korvaa osallistujien matkakulut halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan omavastuun (17 euroa) ylittävältä osalta.   Osallistujilta edellytetään paikallaoloa koko koulutuksen ajan.

Hae koulutukseen täyttämällä sähköinen lomake, jonka löydät osoitteesta: http://www.ykliitto.fi/hakulomake_suomen_ykliiton_kouluvierailijaksi_lokakuu_2013

Haku päättyy 30.9.2013. Koulutukseen mahtuu enintään 30 osallistujaa. Ilmoitamme valinnoista 2.9.2013 mennessä. Vähimmäismäärä koulutuksen toteutumiselle on 10 ilmoittautunutta.

Huomioi myös se, että koulutuksen käytyään vierailija sitoutuu tekemään vähintään kaksi (2) kouluvierailua omalla alueellaan lukuvuoden 2013-2014 aikana. Alue tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että vierailukoulu sijaitsee enintään puolentoista tunnin yhdensuuntaisen matkan päässä, kulku pääsääntöisesti julkisilla kulkuneuvoilla. Kouluvierailut ovat kouluille maksuttomia. Vierailijalle YK-liitto maksaa pienen palkkion.

Tavoitteemme on tarjota mahdollisimman monelle koululle vierailija – ilmoittauduthan koulutukseen, jos sinulla on mahdollisuus sitoutua toimintaan.

Lisätietoja ja tiedustelut:
Rosa Puhakainen-Mattila