Nuorten ja opiskelijoiden YK-päivä järjestetään Turussa 20.11.2015

Kuva viime vuonna Jyväskylässä pidetyiltä Nuorten ja opiskelijoiden YK-päiviltä.

Kiinnostaako kestävä kehitys? Unelmoitko työpaikasta tai harjoittelupaikasta YK:ssa? Miltä maailma näyttää vuonna 2030?

YK:n Agenda 2030:ksi nimetyt kestävän kehityksen tavoitteet julkaistiin tämän vuoden syyskuussa New Yorkissa järjestetyssä YK:n yleiskokouksessa.

Nuorten ja opiskelijoiden YK-päivänä pureudutaan uusiin kestävän kehityksen tavoitteisiin erilaisten luentojen ja työpajojen kautta. Aiheeseen pureutuvat teemaluennoissaan Sami Pirkkala lähetystöneuvos ja kestävän kehityksen vastuuvirkamies Ulkoministeriöstä sekä VTT Marikki Stochetti, Kehityspoliittisen toimikunnan pääsihteeri ja tutkija.

Lisäksi YK-päiviin kuuluu suosittu  YK-työelämäosio, jossa YK:ssa työskennelleet ja työharjoittelijoina toimineet kertovat kokemuksistaan YK:n palveluksessa eri puolilla maailmaa. Myös Suomen virallinen YK-nuorisodelegaatti kertoo omat terveisensä matkastaan YK:n päämajaan New Yorkiin. Samalla saat arvokasta käytännön tietoa hakuprosesseista ja muuta hyödyllistä ensi käden tietoa.

Tapahtuma järjestetään Turussa perjantaina 20. marraskuuta. Osallistumismaksu (15 euroa) kattaa koko päivän ohjelman materiaaleineen, kahvit, lounaan sekä iltaohjelman ruokineen. Turun seudun ulkopuolelta tuleville osanottajille korvataan matkakulut halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan, kuitenkin siten, että omavastuu matkakuluista on 15 euroa. Ohjelmaan kuuluu myös iltatilaisuus, jossa on mahdollista tutustua ja verkostoutua vapaamuotoisemmin muiden globaaleista asioista kiinnostuneiden kanssa.

Ilmoittautua voi täällä.

Viimeinen ilmoittautumispäivä on perjantai 6.11.2015 mennessä, jolloin myös osallistumismaksun (15 euroa) tulee olla maksettu. Huom! Tapahtumaan mahtuu 100 ensimmäiseksi ilmoittautunutta ja osallistumismaksun maksanutta. Jos et ole maksanut osallistumismaksua ilmoittautumisen päättymiseen mennessä, vapautuu paikkasi jonossa seuraavalle. Vaikka tapahtuma on suunnattu pääosin nuorille ja opiskelijoille, voivat myös henkilöt, jotka eivät ole tällä hetkellä opiskelijoita, ilmoittautua tapahtumaan.

Tapahtuma on suunnattu 18-30-vuotiaille nuorille ja opiskelijoille. Tapahtumaan osallistumalla on mahdollista saada opintopisteitä omalta oppilaitokselta, mutta siitä on sovittava erikseen oman oppilaitoksen opintosihteerin/opinnoista vastaavan lehtorin kanssa. Osallistumisesta koko päivän ohjelmaan saa osallistumistodistuksen.

Tapahtuman järjestää Suomen YK-liitto yhteistyössä Turun paikallisyhdistyksensä (Turun YK-yhdistys) kanssa.

Koulutus tapahtuu Ulkoministeriön ja  OK-opintokeskuksen ohjauksessa ja tuella.

nuorten_ja_opiskelijoiden_yk-paivat_2015_aikataulu_2.pdf