Tapahtuma

Tulevaisuussessiot, osa 5: United Nations 2.0 - yhteenveto

Tulevaisuussessiot osa 5: United Nations 2.0 - yhteenveto

sinivihersävyisen maapallon karttaa kuvitettuna futuristisesti nollina ja ykkösin, hohtava teksti Tulevaisuussessiot

Seuraavan YK:n yleiskokouksen yhteydessä syyskuussa 2024 järjestetään tulevaisuushuippukokous, jossa todella halutaan vaikuttaa maailman suuntaan. Haluamme valmistautua huippukokoukseen ja miettiä, missä asioissa Suomen tulisi olla aktiivinen - ja millä tavalla.

Tavoitteena on keskustella siitä, miten voimme parhaiten yhdessä valmistautua tulevaisuuteen kaikkien globaalien haasteiden keskellä. Työskentelemme opintopiirin omaisesti ja sen kautta haluamme saada tietoa ja nostoja oleellisimmista asioista järjestöjen vaikuttamista ja viestintää ajatellen.

Tässä sessiossa keskustelua alustaa Tiina Neuvonen UN Global Pulse Finland.

Miten osallistut Tulevaisuussessioihin?

1. Tutustu YK:n politiikkamuistioihin osoitteessa: Our Common Agenda Policy Briefs Ajatuksena on, että kaikki osallistujat perehtyvät yhteen tai useampaan käsiteltävän teeman politiikkamuistioon ennen tapaamista. (Katso kohta Tähän sessioon opiskeltavat materiaalit)
  2. Ilmoittaudu yhteen tai useampaan Tulevaisuussessioon.
  3. Tule mukaan ja jaa näkemyksesi:
    • Mitkä ovat muistion ydinkohdat?
    • Mihin teemaan liittyviin seikkoihin järjestöjen pitäisi kiinnittää huomiota?
    • Mitä asioita Suomen pitäisi ottaa huomioon tai tehdä?

Käymme keskustelut suomeksi. YK-liitto tarjoaa kahvia ja pientä purtavaa. Pidämme Tulevaisuussessiot lähitapaamisina YK-liiton toimistolla.

Tähän sessioon opiskeltavat materiaalit:

United Nations 2.0

Tulevaisuussessioiden päivämäärät:

1.11. Transforming education, Future generations, Youth engagement
22.11. Global digital compact, Information intergrity, Outer space
13.12. New agenda for peace, Emergency platform
16.1. International financial architecture, Beyond gross domestic product
13.2. United Nations 2.0

Ilmoittautuminen Tulevaisuussessioiden viidenteen osaan viimeistään 12.2.2024 kello 12

tulevaisuussessiot 13.2.
Osallistujan tiedot