YK-LIITON UUSI GLOBAALIKASVATUKSEN HARJOITTELIJA

YK-liiton globaalikasvatuksen korkeakouluharjoittelijana on aloittanut Jasmine Hyttinen, kolmannen vuoden yhteiskuntatieteiden opiskelija Helsingin yliopistosta.

Pitkähiuksinen tyttö katsoo kameraan päin

YK-liiton globaalikasvatuksen harjoittelijana on aloittanut Jasmine Hyttinen. Jasmine opiskelee pääaineenaan oikeustiedettä, sivuaineena valtio-oppia ja hallintoa, ja valmistuu kandidaatiksi 2021. Hän työskentelee osa-aikaisena kehitysvammaisten asuntolassa opintojen ohella. Ajankohtaista on myös kandidaatin tutkielma vammaisten perus- ja ihmisoikeuksista pandemian poikkeusaikoina.

Harjoittelu YK-liitossa mahdollistaa mahtavassa työryhmässä työskentelemisen kiinnostavien aiheiden ympärillä. Luvassa on monipuolisia työtehtäviä globaalikasvatuksen parissa.

Odotan innolla syventymistä kestävään kehitykseen ja sen tärkeisiin aiheisiin kuten ihmisoikeudet, rauha ja turvallisuus. Tulevaisuuden haaveenani on työ ihmisoikeuksien ja tasa-arvon edistämisen parissa.