YK-liittojen maailmanjärjestö WFUNA järjestää kansainvälisen malli-YK -kokouksen Roomassa kesällä 2014

YK-liittojen maailmanjärjestö WFUNA (World Federation of United Nations Associatios) järjestää tänä vuonna ensimmäisen oman malli-YK-konferenssinsa. WIMUN-konferenssi (WFUNA International Model United Nations) järjestetään YK:n elintarvike- ja maatalousjärjestön FAO:n (Food and Agriculture Organization of the United Nations) päämajassa Roomassa 30.6-4.7.2014 ja haku konferenssiin on nyt käynnissä! Hakuaikaa on toukokuun loppuun asti.

WFUNA:n malli-YK-konferenssi on suunnattu kaikille YK:n toiminnasta kiinnostuneille nuorille. Konferenssin teemana on tänä vuonna vuoden 2015 jälkeinen kestävän kehityksen agenda. Viisipäiväisen konferenssin aikana osallistujat pääsevät simuloinnin kautta tutustumaan YK:n ja sen eri toimielinten työhön. Yli 700 osallistujan konferenssi tarjoaa myös erinomaisen mahdollisuuden tavata YK:n virkamiehiä ja muuta henkilökuntaa sekä muita kansainvälisistä suhteista kiinnostuneita nuoria kaikkialta maailmasta.

Haku konferenssiin tapahtuu kahdessa eri kategoriassa. Ensimmäinen kategorioista on tarkoitettu 13-18-vuotiaille yläaste- ja lukioikäisille, jotka voivat hakea konferenssiin osana vähintään kuuden hengen delegaatiota. Toinen kategoria kattaa kaikki 18 vuotta täyttäneet yliopisto-opiskelijat, jotka voivat hakea konferenssiin joko itsenäisesti tai osana delegaatiota.

WFUNA järjestää konferenssin yhteistyössä Italian YK-liiton (Society for International Organization, SIOI) kanssa.

Tietoa konferenssiin hakemisesta, osallistumismaksuista ja konferenssin aikataulusta löytyy konferenssin kotisivuilta. Tapahtumaan osallistuminen on omakustanteista.

Konferenssia koskevat kysymykset voi osoittaa suoraan tapahtuman järjestäjille osoitteeseen wimun [ät] wfuna.org.

Lisää yleistietoa malli-YK -kokouksista voi lukea täältä.