YK-liitto on mukana Educassa!

YK-liiton osasto opetusalan EDUCA-messuilla Helsingissä tammikuussa 2013.

Tervetuloa tapaamaan meitä opetusalan messuille osastolla 6p30!

Helsingin Messukeskuksessa 27.-28.1. järjestettävässä Educassa julkaistaan uunituore MiniMUN- menetelmäopas ilmastoteemaisen YK-kokouksen järjestämiseksi yläkoulussa, lukiossa tai opisto-asteella. Malli-YK-kokoukset ovat valmisteltuja roolipelejä, simulaatioita YK:n toiminnasta. Malli-YK on monipuolinen ja osallistava menetelmä, joka sopii globaalien ilmiöiden tarkasteluun ja laaja-alaisten taitojen harjoitteluun. Oppaita on tilattavissa myös YK-liitosta: toimisto (at) ykliitto.fi.

Lisäksi osastollamme esitellään pian julkaistavaa Kestävä kunta -mobiilikurssia, jonka avulla voi helposti tutustua kestävän kehityksen tavoitteisiin ja kestäviin kuntaesimerkkkeihin.

Järjestämme myös mielenkiintoisen keskustelutilaisuuden Taito-lavalla perjantaina 27.1. klo 16.00 – 16.30:

Maailmankansalaisuus koulumaailmassa ja koulutusvienti

Globaali kansalaisuus ja maailmankansalaisen taidot ovat tärkeä osa laaja-alaista osaamista. Miten taitoja harjoitellaan kouluissa? Onko maailmankansalaisuuden taidoista vientituotteeksi ja miten koulutusta voi viedä? Keskustelussa mukana YK-liiton puheenjohtaja kansanedustaja Katri Kulmuni, ulkoasiainministeriön koulutusvientisuurlähettiläs Marianne Huusko, YK-liiton koulutussuunnittelija Christa Prusskij sekä Malli-YK -menetelmän toteuttaja koulumaailmasta.

Järjestäjät: Suomen YK-liitto ja OAJ