YK-liitto Educassa: Millaista sivistystä tarvitsemme?

Educa keskustelijat

Suomen YK-liitto opetusalan Educa-messuilla 2018.

Keskustelutilaisuus: Millaista sivistystä tarvitsemme?

Opetussuunnitelman mukaan perusopetuksessa tunnistetaan kestävän kehityksen ja ekososiaalisen sivistyksen välttämättömyys, toimitaan sen mukaisesti ja ohjataan oppilaita kestävän elämäntavan omaksumiseen.

Miten voimme toteuttaa tätä kouluissa ja samalla edistää kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti muun muassa laadukasta koulutusta, rauhaa ja tasa-arvoa?

Aiheesta keskustelemassa Jutta Urpilainen (kansanedustaja, ulkoministerin rauhanvälityksen erityisedustaja, YK:n ystävät -verkoston johtotiimin jäsen), Arno Kotro (filosofian ja psykologian opettaja) ja dosentti Hannele Cantell (Opettajien akatemian jäsen). Keskustelun juontaa toimittaja Aleksis Salusjärvi.

Paikka ja aika: Helsingin Messukeskus, Educan Tahto-lava, perjantai 26.1.2018 klo 16.45-17.30

YK-liitto on myös koko Educa-messujen ajan (26.-27.1.) Kansalaisvaikuttamisen torilla näytteilleasettajana (paikka 6n88). Tule tervehtimään!

Educa-messuille pääsee veloituksetta sisään rekisteröitymällä kävijäksi joko ennakkoon netissä tai paikan päällä. Rekisteröidy etukäteen täällä.