YK-liitto alkaa kerätä varoja vuosituhattavoitteiden toteutumiseksi

9.12.2012

Poliisihallitus on myöntänyt Suomen YK-liitolle kaksivuotisen rahankeräysluvan YK:n vuosituhattavoitteiden tukemiseksi. Lupa on myönnetty ajalle 1.1.2012 - 31.12.2013.

YK-liiton luvan turvin keräämät rahat voidaan kanavoida eri YK-järjestöille ja rahastoille, jotka työskentelvät vuosituhattavoitteiden saavuttamiseksi eri puolilla maailmaa. Tällaisia tahoja ovat esimerkiksi Maailman ruokaohjelma WFP (ruokaturva), UNFPA (väestö ja terveys), Unesco (kulttuuri, opetus ja tiede) sekä UNDP (kehitys).

Uusi rahankeräyslupa mahdollistaa erilaisten kampanjoiden voimin kerättyjen rahojen aiempaa laajemman allokoinnin. Kerätyt varat kohdennetaan kullekin toimijalle erillisen sopimuksen mukaan.

YK-liitto on aiemmin kerännyt varoja muun muassa WFP:n mahdollistamaan kouluruokailuun kehitysmaissa. WFP-keräys jatkuu edelleen, ja varoja kouluruokailuun voi lahjoittaa helposti YK-liiton sivuille rakennetun verkkomaksutoiminnon kautta.

YK-liiton WFP-sivut