Vammaissopimuskirjaset ovat loppuneet, lisää tulossa

YK-liiton 'pikkukirjasia' pienten sopimuskirjasten sarjasta. Kirjasia saa tilata YK-liiton verkkosivuilta postikuluja vastaan.

YK-liiton julkaisu "YK:n yleissopimus vammaisten henkilöiden oikeuksista ja sopimuksen valinnainen pöytäkirja" on loppunut niin suomeksi kuin ruotsiksikin. Kirjasta on voinut tilata YK-liiton verkkosivuilta postimaksua vastaan. Esipuheen kirjaseen on kirjoittanut Vammaisfoorumin pääsihteeri Pirkko Mahlamäki.

YK-liitto kerää parhaillaan tilaajia uuden painoksen mahdollistamiseksi. Kirjasen hinnaksi muodostuu noin 1,35€/kpl (+postituskulut).

Sopimuskirjanen tuotettiin ulkoministeriön kehitysyhteistyövaroin (viestintä- ja globaalikasvatus) YK-liitossa vuonna 2012. Tämän vuoden alkupuolella kirjanen päivitettiin ja siitä tuotettiin myös ruotsinkielinen painos. Nyt painos on jälleen loppunut. Julkaisua voi edelleen hyödyntää YK-liiton sivuilla ladattavana/tulostettavana pdf-tiedostona.

Mikäli organisaatiosi haluaa tilata Vammaissopimuskirjasia uudesta painoksesta (100-1000 kpl) , olethan pikaisesti yhteydessä viestintävastaava Eeva Reittilään sähköpostitse: eeva.reittila(ät)ykliitto.fi. Tällä hetkellä näyttää siltä, että ruotsinkielinen uusintapainos ei toteudu kuin sähköisessä muodossaan (pdf).

Suomi allekirjoitti yleissopimuksen vammaisten henkilöiden oikeuksista ja sen valinnaisen pöytäkirjan ensimmäisten maiden joukossa jo maaliskuussa 2007. Ne tulivat lopulta Suomessa voimaan tämän vuoden kesäkuussa.

Ks. kaikki YK-liiton pienet sopimuskirjaset