Uusi uutisseuranta- ja informaatiosivusto Rauhanrakennuskomissiosta

PBC Update on uusi uutisseuranta- ja informaatiosivusto, joka tarjoaa viimeisimmät tiedot YK:n rauhanrakennuskomission (PBC) työstä. Sen avulla pysyt ajan tasalla rauhanrakennuskomission kokouksissa tehdyistä päätöksistä, komission esityslistalla olevien maiden rauhanprosessien etenemisestä sekä siitä, millä tavoin kansalaisyhteiskunta osallistuu rauhanrakentamiseen kyseisissä maissa. Uutiset voit tilata myös suoraan omaan sähköpostiisi.

Tällä hetkellä PBC Update tarjoaa tietoa Burundin ja Sierra Leonen rauhanprosessien etenemisestä. Lisäksi sivusto sisältää perustietoa rauhanrakennuskomission toiminnasta sekä ylläpitää tietokantaa, josta löytyy YK:n, hallitusten ja kansalaisjärjestöjen laatimia rauhanrakennuskomission työhön liittyviä asiakirjoja.

PBC Update -sivusto kannustaa kansalaisyhteiskuntaa osallistumaan rauhanrakennuskomission toimintaan. Sivuston palautetoiminnon avulla käyttäjät voivat lähettää komissiolle kommentteja ja ideoita, jakaa uutisia ja raportteja sekä saada lisätietoja mahdollisuuksistaan osallistua komission työhön. Tähän mennessä eri toimijat ympäri maailmaa ovat osallistuneet rauhanrakennuskomission toimintaan ja tarjonneet sille arvokasta osaamistaan.

PBC Update -sivusto on rakennettu Tanskan ja Norjan ulkoministeriöiltä ja Global Partnership for the Prevention of Armed Conflict -järjestöltä saadun tuen avulla. Sivustoa ylläpitää Institute for Global Policy.

PBC update