UNDP etsii harjoittelijaa Pohjoismaiden toimistoon

YK:n kehitysohjelman UNDP:n Pohjoismaiden toimisto etsii suomenkielistä harjoittelijaa. Harjoittelun voi suorittaa Helsingin tai Kööpenhaminan toimistossa.

Harjoittelu sopii viestintätaitoiselle ja kehitysyhteistyöstä kiinnostuneelle korkeakouluopiskelijalle, joka haluaa työkokemusta YK-järjestössä. UNDP ei voi maksaa harjoittelijalle palkkaa.

UNDP on YK:n maailmanlaajuinen kehitysyhteistyöjärjestö. Sen tehtävänä on edistää demokraattista hallintoa ja vahvistaa kehitysmaiden valmiuksia vastata globaaleihin haasteisiin. UNDP koordinoi YK:n ponnistuksia vuosituhattavoitteiden saavuttamiseksi ja edistää kehitysavun tehokasta käyttöä maatasolla. Järjestöllä on merkittävä rooli myös kriisien estämisessä ja jälleenrakentamisessa.

UNDP:n Pohjoismaiden toimisto tiedottaa järjestön toiminnasta ja hoitaa suhteita pohjoismaisiin yhteistyökumppaneihin. Pohjoismaiden toimisto on osa UNDP:n ulkosuhdeosastoa.

UNDP tarjoaa harjoittelijalle vastuullisia tehtäviä ja mahdollisuuden tutustua YK-järjestön toimintaan sisältäpäin. Työharjoittelu antaa erinomaisen mahdollisuuden verkottua sekä UNDP:n sisällä että suomalaisten yhteistyökumppaneiden kanssa.

Harjoittelijan tehtäviin kuuluu mm.:

• Taustatiedon hankkiminen ja välittäminen ulkoministeriölle, toimittajille, poliitikoille, kansalaisjärjestöille ja muille yhteistyökumppaneille
  • Yhteydenpito ulkoministeriöön ja UNDP:n toimistoihin eri puolilla maailmaa
  • Sisällontuotanto verkkosivuillle
  • Vastaaminen yleisön kyselyihin

Toivomme, että harjoittelijalla on

• opinnot loppuvaiheessa (esim. valtio-, oikeus- tai kauppatieteelliset)
  • hyvät viestintätaidot ja aiempaa kokemusta viestinnän tehtävistä
  • erinomainen englannin kielen taito
  • hyvät perustiedot kehitysyhteistyöstä joko opintojen tai aiemman työharjoittelun kautta

Harjoittelun alkamisesta ja kestosta voidaan sopia. UNDP ei voi maksaa harjoittelijalle palkkaa.

Hakemukset (CV ja saatekirje) pyydetään lähettämään osoitteeseen pasi.rajala [ät] undp.fi

Lisätietoja: Pasi Rajala, UNDP, p. 0400 464 393

UNDP:n suomenkieliset kotisivut