Työtä vai toivottomuutta? - YK ja nuorisojärjestöt ratkaisuja etsimässä

Maailmanlaajuisesti 90 miljoonaa nuorta kärsii työttömyydestä. Yli 300 miljoonaa työssä käyvää nuorta elää alle 2 dollarin palkalla päivässä. Seuraavan vuosikymmenen aikana 1,2 miljardia nuorta tulee työikään. Millainen tulevaisuus heitä odottaa? Voiko YK:n kautta vaikuttaa nuorten mahdollisuuksiin?

Suomen partiolaiset järjestää 22.2. klo 10-11.30 YK, nuoret ja työllisyys-aiheisen aamupäiväseminaarin. Mukana keskustelemassa YK- ja nuorisopolitiikan keskeisiä toimijoita Suomessa. Partioliikkeen maailmanjärjestö WOSM:n edustajana YK:n sosiaalisen kehityksen komiteassa tänä vuonna toimiva suomalainen partiojohtaja Eekku Aromaa antaa katsauksen New Yorkissa 5.2-15.2 käytyihin neuvotteluihin, joissa valmistellaan syksyllä YK:n yleiskokouksen päätettäväksi tulevaa päätöslauselmaa nuorten työllisyydestä.

Partio on maailman suurimpana nuorisoliikkeenä on aktiivinen ja arvostettu toimija YK-järjestelmässä. Partio pyrkii vaikuttamaan maailman päättäjiin nuorten elinolosuhteiden parantamiseksi, mm. työllisyyspolitiikan alalla. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Miten YK:ssa toimitaan ja mitä mieltä suomalaiset päättäjät ovat nuorten roolista YK:ssa? Tervetuloa kysymään, kuulemaan ja keskustelemaan!

Toisenlainen maailma on mahdollinen!

Kansainvälisten yhteyksien valiokunta
Suomen Partiolaiset - Finlands Scouter

Seminaari on maksuton ja avoin kaikille. Tarjoilujen vuoksi ilmoittautumiset 20.2. mennessä osoitteeseen international [ät] scout.fi

Lisätietoja: Jaakko Weuro, SP kv-yhteyksien valiokunta, jaakko.weuro [ät] iki.fi / p.

Partio ja YK
YK:n sosiaalisen kehityksen komissio