Tervetuloa Nuorten ja opiskelijoiden YK-päivään Ouluun perjantaina 14.10.2016!

Kuva nuorten ja opiskelijoiden YK-päivän työpajasta v. 2015.

Suosittu Nuorten ja Opiskelijoiden YK-päivä saapuu tänä vuonna Ouluun. Päivä on suunnattu kaikille 18-30-vuotiaille nuorille ja opiskelijoille. Päivän aikana tutustutaan tämän vuoden alussa voimaan tulleisiin kestävän kehityksen tavoitteisiin (Agenda 2030), pakolaisuuteen ja rauhanrakentamiseen. Tapahtuma järjestetään Oulun yliopiston kampuksella perjantaina 14. lokakuuta klo 9-16.00.

Käykää tykkäämässä myös facebookissa https://www.facebook.com/events/1129776033772805/

Katso koko ohjelma!

Päivän aikana kuullaan tuoreet terveiset YK:n syyskuisesta yleiskokouksesta ja sekä keskustellaan pakolaisuudesta ja rauhanrakentamisesta erityisesti kestävän kehityksen tavoitteiden näkökulmasta. Päivän aikana kuullaan mielenkiintoisia puheenvuoroja, pohditaan teemoja keskusteluiden sekä osallistavien harjoitteiden kautta.

Puheenvuorot pitävät: kanslianeuvos ja rasismin vastainen Hyvän tahon lähettiläs Risto Laakkonen, pitkän linjan maahanmuutto-asioiden asiantuntija, ollut mukana mm. Etnisten suhteiden neuvottelukunnassa; Kaisa Väkiparta, Suomen Pakolaisavun viestintäpäällikkö; Joel Linnainmäki, vuoden 2014 YK nuorisodelegaatti sekä nuoret, rauha ja turvallisuus -kysymysten parissa toimiva aktiivi.

Päivän aikana tutustutaan myös työ- ja harjoittelumahdollisuuksiin YK- järjestöissä (mm. UNDP), YK-nuorisodelegaattihakuun sekä Oulun YK-nuorten toimintaan.  Oulun YK-nuorten järjestämässä iltatilaisuudessa on mahdollista tutustua ja verkostoutua vapaamuotoisemmin muiden globaaleista asioista kiinnostuneiden nuorten kanssa.

Osallistumismaksu 10 euroa kattaa koko päivän ohjelman, aamupalan, iltapäiväkahvit sekä iltaohjelman. Pohjois-Suomesta matkustaville korvataan matkakulut halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan, kuitenkin siten, että omavastuu matkakuluista on 15 euroa. Lounas on omakustanteinen. Muutamalle osanottajalle on mahdollista tarjota yöpyminen to-pe yöksi, olkaa yhteydessä erikseen christa.prusskij [ät] ykliitto.fi.

Maksu tapahtuu näillä sivuilla ilmoittautumisen yhteydessä (ilmoittautumismaksu siirtyy 'ostoskoriin' sivun vasempaan laitaan, josta se maksetaan turvallisen verkkomaksun avulla Paytrailin kautta (ent. Suomen Verkkomaksut)).

Viimeinen ilmoittautumispäivä on tiistaina 11.10.2016 klo 16.00 mennessä.

Tapahtumaan osallistumalla on mahdollista saada opintopisteitä omalta oppilaitokselta, mutta siitä on sovittava erikseen oman oppilaitoksen opintosihteerin/opinnoista vastaavan lehtorin kanssa. Osallistumisesta koko päivän ohjelmaan saa osallistumistodistuksen.

Tapahtuman järjestää Suomen YK-liitto yhteistyössä Oulun YK-nuorten kanssa. Tapahtuma on osa OYY:n kehyviikkoa.

Ilmoittautumiseen ja maksamiseen