Suomen YK-liitto kouluttaa uusia kouluvierailijoita Tampereella ja Turussa

Kuva: Suomen YK-liitto

Uusia kouluvierailijoita koulutetaan maaliskuussa. Tampereen ja Turun koulutuksiin mahtuu vielä mukaan!

Kouluvierailut ovat kouluille ilmainen opetuksen lisäresurssi, vaihtoehtoinen tapa käsitellä YK-tematiikkaa sekä tilaisuus kokeilla erilaisia globaalikasvatuksen menetelmiä. Kouluvierailijat vierailevat alueensa kouluissa ja pitävät tunteja ennalta sovitusta teemasta. Kevätkauden 2014 vierailuteemoja ovat YK:n vuosituhattavoitteet ja niiden saavuttamisen aste sekä tulevaisuuden linjaukset (ns. Post2015-prosessi).

Suomen YK-liitto järjestää kouluvierailijakoulutuksen Tampereella su 23.3. (klo 10-16 tbc) ja Turussa la 29.3. (klo 10-16 tbc). Koulutus antaa vierailijoille riittävät sisällölliset ja pedagogiset valmiudet suunnitella ja toteuttaa kouluvierailuja eri-ikäisten kanssa.

Koulutus on maksuton. YK-liitto korvaa osallistujien matkakulut halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan omavastuun (17 euroa) ylittävältä osalta. Koulutus sisältää kevyen aamupalan ja päiväkahvin. Lounas on omakustanteinen.  Osallistujilta edellytetään paikallaoloa koko koulutuksen ajan.

Ilmoittaudu mukaan koulutuksiin täyttämällä hakulomake. Mainitse lomakkeen lisätietoja kohdassa, minkä kaupungin koulutukseen osallistut.  Vähimmäismäärä koulutuksen toteutumiselle on 10 ilmoittautunutta/paikkakunta. Ilmoitamme valinnoista henkilökohtaisesti ennen koulutusta.

HUOM. Koulutuksen käytyään toivomme vierailijan sitoutuvan tekemään vähintään kaksi (2) kouluvierailua omalla alueellaan vuoden aikana. Alue: vierailukoulu sijaitsee enintään puolentoista tunnin yhdensuuntaisen matkan päässä, kulku pääsääntöisesti julkisilla kulkuneuvoilla. Kouluvierailut ovat kouluille maksuttomia. Vierailijalle YK-liitto maksaa pienen palkkion.

Tavoitteemme on tarjota mahdollisimman monelle koululle vierailija – ilmoittauduthan koulutukseen, jos sinulla on mahdollisuus sitoutua toimintaan.

Lisätietoja ja tiedustelut: Rosa Puhakainen-Mattila, Suomen YK-liitto, kouluttaja, rosa.puhakainen [ät] ykliitto.fi, p.045 264 1892