Suomen YK-liitto keräsi yleisöä Educa-messuilla

31.1.2012

Viime viikonloppuna järjestetty, opetusalan valtakunnallinen koulutustapahtuma Educa keräsi runsaasti yleisöä kaikkialta Suomesta. Helsingin Messukeskuksessa järjestetyssä tapahtumassa oli mukana myös Suomen YK-liitto.

Järjestön omalla osastolla oli jaossa runsaasti koulutukseen liittyvää aineistoa, kuten 8 oikein -sarjakuvajulkaisua ja Suojaa finanssimyrskyssä -artikkelikokoelmaa. YK-liiton osastolla pääsi myös pelaamaan, syksyllä 2011 päivitettyä, Ihmisoikeuspelin nettiversiota kosketusnäytön avulla, sekä tutustumaan liiton kotisivuihin ja interaktiiviseen Globalis-tietokantaan.

Huippusuositun Ihmisoikeuspelin lautapeliversion viimeiset kopiot jaettiin koulutuksessa työskenteleville messuvieraille. Vuonna 2007 julkaistun lautapelin tuotanto on tältä erää lopetettu. Ihmisoikeuspelin nettiversio on sen sijaan pelattavissa päivitetyillä kysymyksillä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Messukävijöiden kesken järjestetyn Ihmisoikeuspeli-aiheisen tietovisan vastanneiden kesken arvottiin YK-logolla varustettu sininen Marimekon olkalaukku. Noin neljänsadan arvontaan osallistuneen keskuudesta voittajaksi arvottiin Eija Heikura Tampereelta.

Suomen YK-liitto kiittää kaikkia messuvieraita suuresta mielenkiinnosta järjestön ja YK:n toimintaa kohtaan.