Suomen YK-liitto hakee tiedottajaa määräaikaiseen työsuhteeseen

Suomen YK-liitto on vuonna 1954 perustettu kansalaisjärjestöjen yhteistyöjärjestö. Liitto tekee tunnetuksi Yhdistyneiden kansakuntien (YK) periaatteita, päämääriä ja toimintaa. Välitämme ja tuotamme tietoa, tarjoamme välineitä globaalikasvatukseen sekä vaikutamme YK-politiikkaan. Liitto on YK-liittojen maailmanjärjestön WFUNA:n (World Federation of UN Associations) jäsen.

Haemme Helsingin Töölössä sijaitsevaan toimistoomme tiedottajaa määräaikaiseen työsuhteeseen.

Edellytämme hakijalta korkeakoulututkintoa mieluiten viestintäalalta (tai vastaavaa käytännössä hankittua kokemusta tiedotus- ja viestintätehtävistä) sekä kokemusta järjestötoiminnasta ja kansainvälisistä kysymyksistä. Työ vaatii hyvää suullista ja kirjallista ilmaisutaitoa, oma-aloitteisuutta, erinomaista organisointikykyä ja kykyä sopeutua muuttuviin tilanteisiin. Myös taito hahmottaa laajoja asiakokonaisuuksia on tarpeen. Molempien kotimaisten kielten ja englannin sujuva kirjallinen ja suullinen esitystaito on työssä välttämätön. Hyvä verkkoviestinnän ja tietotekniikan osaaminen sekä muu kielitaito katsotaan eduksi.

Tiedottaja vastaa Suomen YK-liiton monipuolisesta tiedotustoiminnasta ja tukee liiton vaikuttamis- ja koulutustyötä. Tehtäviin kuuluu muun muassa erilaisten julkaisujen tuottamista, www-sivujen päivittämistä ja kehittämistä, tiedotteiden ja kannanottojen laatimista ja kielenhuoltoa, YK:ta koskeviin tiedusteluihin vastaamista, media- ja sidosryhmäsuhteiden ylläpitoa sekä erilaisia tapahtumajärjestelyjä.

Tarjoamme sinulle näköalapaikan ajankohtaisiin kansainvälisiin kysymyksiin, haasteellisen työn ja kannustavan ilmapiirin pienessä työyhteisössämme.

Työ alkaa tammikuussa (mahdollisimman pian, sopimuksen mukaan) ja työsopimus tehdään vuodeksi. Kyseessä on työvapaan sijaisuus. Sopimuksen jatko toiseksi vuodeksi on mahdollinen.

Lisätietoja tehtävästä antaa:
Toiminnanjohtaja Helena Laukko gsm 040 -5560488

Vapaamuotoiset hakemukset palkkatoivomuksineen tulee toimittaa Suomen YK-liittoon 14.12.2009 klo 14 mennessä mieluiten sähköpostitse osoitteeseen helena.laukko [ät] ykliitto.fi. Hakemukset voi toimittaa myös postitse osoitteeseen Suomen YK-liitto, Töölöntorinkatu 2 B, 00260 Helsinki.