Suomen YK-liiton, Kepan ja Ulkopoliittisen instituutin vaalipaneeli Helsingissä 13.2. klo 15

YK-liitto, Kepa ja Ulkopoliittinen instituutti järjestävät maalisvaalien alla maailmanlaajuisia haasteita käsittelevän vaalipaneelin 13. helmikuuta. Puolueilta kysytään muun muassa, miten ne parantaisivat maailman, jossa joka toinen "elää" alle kahdella eurolla päivässä. Onko suurin turvallisuusuhkamme aseellinen? Pitäisikö Suomen maahanmuuttopolitiikan lähtökohtana olla rajat auki vai raollaan?

Vaalipaneelissa eduskuntapuolueiden edustajat keskustelevat ajankohtaisista globaaleista kehityskysymyksistä mm. kaupan, ympäristön, maahanmuuton ja turvallisuuden näkökulmasta.

Vaalipaneeli järjestetään Helsingissä 13.2.2007 Vanhalla ylioppilastalolla (Mannerheimintie 3) klo 17.00-19.30. Ovet avataan tuntia ennen ja tilaisuus päättyy klo 20.00.

Vaalipaneelia voi seurata myös suorana webcasting-lähetyksenä vaalipaneelin verkkosivuilla osoitteessa http://www.kepa.fi/vaalit2007/vaalipaneeli. Linkki ja ohjeet tulevat verkkosivulle ennen tilaisuutta.

Panelistit:
* puheenjohtaja Jyrki Katainen, Kokoomus
* Ulkoministeri Erkki Tuomioja, SDP
* Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Paula Lehtomäki, Keskusta
* Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Christina Gestrin, RKP
* Puheenjohtaja Päivi Räsänen, KD
* Varapuheenjohtaja Anni Sinnemäki, Vihreä liitto
* Puoluevaltuuston puheenjohtaja Katja Syvärinen, Vasemmistoliitto

Vaalipaneelin juontaa Suomen Kuvalehden päätoimittaja Tapani Ruokanen.

Kansalaisjärjestöjen vaalikone