Suomen YK-liiton Afganistan -sivustot verkossa

Suomen YK-liitto toivoo sivustojen kannustavan oppilaitoksia, järjestöjä ja muita kiinnostuneita tutustumaan YK:n vuosituhattavoitteisiin sekä pohtimaan niiden edistymistä Afganistanissa.

Seuraavan viiden vuoden aikana Suomen YK-liitto seuraa Afganistanin kehitystä.
Afganistan-sivusto tarjoaa tietoa siitä, miten YK ja eri järjestöt toimivat Afganistanissa köyhyyden ja epätasa-arvoisuuden vähentämiseksi.

Sivuille on kerätty suomenkielistä materiaalia kaikista Afganistanissa toimivista YK:n alaisista järjestöistä ja niiden hankkeista. Kouluille osiossa on kerätty ideoita ja vinkkejä niin syvälliseen pohdintaan kuin toimintaankin. Kohderyhmänä ovat erityisesti yläasteen ja lukion oppilaat ja opettajat.

Afganistan maaesimerkki tarjoaa helpon ja mielekkään tavan tutustua YK:n toimintaan. Samalla se tarjoaa myös mahdollisuuden tutustua islamilaiseen maailmaan, sen arvoihin, traditioihin, arkeen ja juhlaan. Rohkaise mielesi ja lähde seuraamaan tarunhohtoista silkkitietä!