Ryhdy YK-liiton kouluvierailijaksi!

YK-liiton kouluvierailujen tavoitteena on tehdä tunnetuksi YK:n toimintaa ja havainnollistaa ajankohtaisia teemoja, joko luennon tai toiminnallisen työpajan avulla. Kouluvierailujen tavoitteena on tukea kouluissa tehtävää globaalikasvatusta.

Seuraava vapaaehtoisten kouluvierailijoiden koulutus järjestetään Helsingissä lauantaina 11.10.2014 klo 9.30-16 (Töölöntorinkatu 2B).

Koulutus antaa vierailijoille sisällölliset ja pedagogiset valmiudet suunnitella ja toteuttaa kouluvierailuja eri-ikäisten kanssa.

Lukuvuoden 2014-2015 aikana kouluvierailijamme jalkautuvat YK:n juhlavuoden teemalla, YK ja maailman tila. Vierailuissa keskitytään kestävän kehityksen eri näkökulmiin, YK:n toiminnan tunnetuksi tekemiseen sekä ihmisoikeuksien toteutumisen tilaan.

Lasten ja nuorten kanssa pyritään löytämään ratkaisuvaihtoehtoja meitä jokaista koskettaviin haasteisiin, sekä aidosti kuulemaan tulevaisuuden päätöksentekijöidemme visioita. Kouluvierailujen tavoitteena on tukea nuorten omaa havainnointia ja herätellä heitä pohtimaan omia vaikutusmahdollisuuksiaan!

Ilmoittaudu mukaan pe 3.10.2014 mennessä täyttämällä hakulomake.

Ilmoitamme valinnoista 7.10.2013 klo 16 mennessä. Vähimmäismäärä koulutuksen toteutumiselle on 10 ilmoittautunutta.

Koulutus on maksuton, sisältäen aamu- ja päiväkahvin. Lounas on omakustanteinen.

Lisätietoja:
kouluttaja Rosa Puhakainen-Mattila