Opettaja: ota kestävä kehitys haltuun!

Ilmoittautuminen syksyn verkkokurssille kestävän kehityksen tavoitteista on nyt auki.

Itseopiskeltava ja opettajille maksuton verkkokurssi sisältää lisätietoa ja materiaalia kestävän kehityksen tavoitteista, mitä tavoitteet tarkoittavat ja miten niihin päästään. Kurssilla perehdytään eri tavoitteiden teemoihin, mukaan lukien ilmastonmuutos, koulutus, vesi- ja ruokaturva, sukupuolten tasa-arvo, vastuullinen kuluttaminen ja rauhankysymykset.

Kurssilla on myös puheenvuoroja eri asiantuntijoilta, mukana esimerkiksi Tarja Halonen (presidentti), Petteri Taalas (Maailman ilmatieteen järjestön pääsihteeri), Liisa Rohweder (WWF:n pääsihteeri) ja Arno Kotro (filosofian ja psykologian opettaja).

Syksyn 2018 kurssi aukeaa 17.9. ja se tulee suorittaa 31.12. mennessä. Viimeinen ilmoittautumispäivä 1.12.

ILMOITTAUTUMISET tällä lomakkeella.

Kurssi on 1,5 opintopisteen laajuinen (noin 30 tuntia opiskelua). Kurssi on opettajien täydennyskoulutusta ja suunnattu pääosin yläkoulun, lukion, ammatillisille ja vapaan sivistystyön opettajille.

Muille kuin opettajille kurssi on maksullinen (hinta 35 euroa). Tiedustelut: toimisto [ät] ykliitto.fi

Opiskelijoiden palautetta:

“Selkeitä esimerkkejä, joita voin käyttää opetustyössäni.”

“Teemoihin pureuduttiin hyvin perusteellisesti ja esimerkit, lisämateriaali ja tehtävät syvensivät oppimista.”

“Työn kannalta hyödyllinen. Olen saanut paljon ideoita ja tietoa.”

“Olen oivaltanut, että kestävä kehitys on paljon muutakin kuin kierrättämistä.”

YK-liitto on toteuttanut kurssin yhteistyössä Työväen sivistysliiton kanssa. Kurssia on tukenut Opetushallitus.

Huom! Katso vasemmasta sivupalkista myös muut YK-liiton opetusmateriaalit kutenYK-kokousten simulaatiot, Arktinen kestävä kehitys ja hyvien uutisten kirjoittamiseen Maailman parhaat uutiset-toimintamalli.