Mitä Tarja Halonen sanoikaan ehkäisystä? Maailma kylässä -videot nyt katsottavissa!

Kuva: Eeva Hurmalainen / Suomen YK-liitto

Suomen YK-liitto, YK:n väestörahasto (UNFPA) ja Maailman ruokaohjelma (WFP) järjestivät viime viikonloppuna Maailma kylässä -festivaaleilla paneelikeskustelun, joka käsitteli seksuaali- ja lisääntymisterveysoikeuksia sekä ruokaturvakysymyksiä vuoden 2015 jälkeisellä kehitysagendalla.

'Kondomeja ja keksejä, terveydelle!' -keskustelussa presidentti Tarja Halonen pohti yhdessä UNFPA:n ja WFP:n Pohjoismaiden toimistojen johtajien kanssa mm. sitä, miksi naisten kouluttaminen olisi niin tärkeää maailmassa, jonka väkiluku on ylittänyt seitsemän miljardin rajapyykin.

Kesäisen aurinkoisessa säässä käytyä keskustelua Helsingin Rautatientorilla johti SDP:n kaupunginvaltuutettu Nasima Razmyar.

Videoiden kieli on englanti, ei tekstitystä.

Ensimmäinen osa:

Toinen osa: