Kohtaamisia ja keskusteluja Educa-messuilla

Kulosaaren yhteiskoulun lukion abit Tomi ja Nicholas ovat osallistuneet koulunsa järjestämiin malli-YK-kokouksiin jo vuosia.

Tänäkin vuonna Educa-messuilla käytiin innostavia keskusteluja ajankohtaisista teemoista: Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n ja YK-liiton yhteisessä keskustelutilaisuudessa nostettiin esille tärkeitä aiheita ilmastonmuutoksesta, inhimillisestä turvallisuudesta ja kestävästä kehityksestä. Seminaari herätti paljon ajatuksia ja mielipiteitä ja sitä oli mahdollista seurata virtuaalisesti sekä kommentoida Twitterin kautta tunnisteella #ykliitto.

Messuviikonloppu piti sisällään myös paljon mielenkiintoista asiaa ilmiöpohjaisesta Malli-YK-oppimismetodista ja keväällä alkavasta MiniMun-koulutuspaketista opettajille ja muille globaalikasvatuksesta kiinnostuneille. Paikalla oli oppilaita Kulosaaren lukiosta jakamassa omakohtaisia kokemuksiaan Malli-YK-metodista, joka kiinnitti monien huomion ja kiinnostuksen.

Lisäksi YK-liitto arpoi Marimekon olkalaukun sekä GlobeHopen nipsukukkaron osallistujien kesken – arvonta on nyt suoritettu ja arpa suosi tällä kertaa Kirsi Jussilaa ja Elina Ronkasta, onnittelut!

Kiitos kaikille osallistujille!