Kirkon Ulkomaanavun toiminnanjohtaja kutsuttiin UNDP:n kansalaisyhteiskunnan neuvoa-antavaan komiteaan

Kirkon Ulkomaanavun toiminnanjohtaja Antti Pentikäinen on kutsuttu edustamaan uskonnollisia järjestöjä YK:n kehitysohjelma UNDP:n alaiseen kansalaisyhteiskunnan neuvoa-antavaan komiteaan. Komitea toimii keskustelukanavana kansalaisjärjestöjen ja UNDP:n ylimmän johdon välillä, pääosin välittäen palautetta poliittisista ja strategisista päätöksistä. Komitean odotetaan olevan kriittisessä roolissa YK:n vuosituhattavoitteiden määräajan umpeuduttua 2015, sekä humanitaarisen tuen rakenteellisissa muutoksissa ja alati muuttuvissa konflikteissa ja epätasa-arvon tilanteissa.

"UNDP on erittäin iso toimija, mutta sen yhteistyössä uskonnollisten yhteisöjen kanssa on kehitettävää. Tavoitteeni on auttaa UNDP:tä tässä, mutta myös laajemmin järjestön toiminnan tehostamisessa", sanoi Pentikäinen uudesta asemastaan.

Komiteassa on 15 jäsentä, jotka tapaavat New Yorkissa kerran vuodessa. Seuraava kokous on keväällä 2013.