Kansalaisjärjestöt etsivät harjoittelijaa kouluvierailutoiminnan kehittämistyöhön

Kymmenkunta suomalaista kansalaisjärjestöä etsii kolmeksi (3) kuukaudeksi yhteistä työharjoittelijaa. Haettavan harjoittelijan tulisi mielellään olla kasvatus- tai opetusalan opiskelija. Työharjoittelijalla tulisi olla jo hieman kokemusta ryhmille - erityisesti lapsille ja nuorille - esiintymisestä.

Harjoittelijan päätehtävänä on järjestöjen kouluvierailuja koskevan laatukriteeristön koostaminen yhteistyössä järjestöjen kanssa. Halutessaan opiskelija voi myöhemmin käyttää työharjoittelunsa aikana karttunutta materiaalia päättötyönsä tekemiseen.

SETA ry tarjoaa harjoittelijalle työtilan, ja lähiohjaajana toimii koulutussuunnittelija, valtiotiet. toht. (VTT) Marita Karvinen. Lisäksi opiskelijalla on mahdollisuus sopia kouluvierailujen laatukriteerityössä aktiivisesti mukana olevien järjestöjen kanssa heidän resurssiensa mukaisesta lisäohjauksesta. Järjestöt toivovat, että harjoittelija perehtyisi harjoittelujakson aikana mahdollisimman usean järjestön toimintaan, jotta kouluvierailuja koskevat erilaiset näkökulmat tulisivat mahdollisimman hyvin huomioonotetuiksi laatukriteeristön laadinnassa.

Työharjoittelijalla on oltava kahden kuukauden rahoitus omasta oppilaitoksestaan. YK- liitto maksaa kolmannen kuukauden harjoittelupalkan (noin 1000e). Harjoittelun voi aloittaa joko syksyllä 2010 tai keväällä 2011 (viimeistään maaliskuussa).

Vapaamuotoiset hakemukset pyydetään lähettämään sähköisesti alla oleviin osoitteisiin viimeistään pe 15.10.2010. Muista liittää mukaan myös harjoitteluasioista oppilaitoksessasi vastaavan yhteyshenkilön tiedot.

Hakemusten perusteella haastatellaan noin 3-5 hakijaa lokakuun lopussa. Kaikille hakijoille ilmoitetaan valinnan tuloksesta marraskuun puoliväliin mennessä.

Lisätietoja:

marita.karvinen(at)seta.fi puh. 040 570 4328

tai

tuija.sarvi(at)ykliitto.fi puh. 046 850 6290

Yhteistyössä mukana olevat järjestöt: SETA ry, Suomen YK-liitto, Allianssi, Suomen Punainen Risti, Kepa ry, Unicef, Reilun kaupan puolesta Repu ry, Plan Suomi Säätiö ja Taksvärkki.