Istuta puu ympäristön ja rauhan hyväksi

Kutsu suomalaisille kouluille, kerhoille ja nuorisoyhdistyksille

ENO-Environment Online on globaali kestävän kehityksen verkkokoulu. Avaamme uuden lukuvuoden torstaina 21. syyskuuta 2006. Juhlistamme sitä istuttamalla puita koulujemme läheisyyteen, klo 12 paikallista aikaa. Ensimmäiset puut istutetaan Uudessa-Seelannissa. Päivän edetessä tapahtuma laajenee Aasiaan, Eurooppaan ja Afrikkaan. Viimeiset puut pannaan maahan Amerikoissa.

Puu symboloi montaa asiaa. Se muistuttaa meitä luonnosta ja ympäristönsuojelun tärkeydestä. Se on myös koulujen välisen yhteistyön, monikulttuurisuuden ja rauhan tunnus. Samana päivänä vietetään YK:n kansainvälistä rauhan päivää. Toivomme kasvavamme parempaan maailmaan yhdessä puidemme kanssa. Viime vuonna tapahtumaamme osallistui parisataa koulua 60 maassa ja tuhansia puita istutettiin päivän aikana.

Tapahtumaan ovat tervetulleita suomalaiset koulut, kerhot ja nuorisoyhdistykset. Siihen on helppo osallistua verkosta löytyvine ohjeistuksineen. Verkkosivuilla pääsee tutustumaan muiden koulujen tapahtumaan tietojen ja kuvien välityksellä.

Varmista osallistumisesi rekisteröitymällä 14.9.2006 mennessä:

ENO Tree Planting Day 2006 (lisätietoa ja ohjeita):

Tervetuloa!

ENO-Environment Online