Hae YK-liiton kouluvierailijaksi

Oletko kiinnostunut YK-aiheisista kysymyksistä ja kansainvälisistä teemoista? Haluaisitko oppia lisää? Pidätkö lasten ja nuorten kanssa toimimisesta? Oletko jo täyttänyt 18 vuotta? Jos vastasit kyllä, hae YK-liiton kouluvierailijaksi! Uusia kouluvierailijoita kaivataan kaikkialle Suomeen, mutta erityisesti Itä- ja Keski-Suomeen sekä Turun seudulle.

Suomen YK-liitto on vuonna 1954 perustettu kansalaisjärjestö, joka tekee tunnetuksi Yhdistyneiden kansakuntien (YK) periaatteita, päämääriä ja toimintaa. Välitämme ja tuotamme tietoa, tarjoamme välineitä globaalikasvatukseen sekä vaikutamme YK-politiikkaan. Kuulumme YK-liittojen maailmanjärjestö WFUNA:an (World Federation of UN Associations).

Kouluvierailut ovat kouluille opetuksen lisäresurssi, tapa käsitellä YK-tematiikkaa sekä kokeilla erilaisia globaalikasvatuksen menetelmiä. Kouluvierailijat kiertävät alueensa kouluissa ja pitävät tunteja tai teemapäiviä sovitusta aiheesta.

Suomen YK-liitto järjestää 22.-23.1.2011 viikonlopun mittaisen kouluvierailijakoulutuksen Helsingissä. Koulutuksen ohjelma tarkentuu myöhemmin. Koulutus antaa vierailijoille pedagogiset ja tietotaidolliset valmiudet suunnitella ja toteuttaa kouluvierailuita käsitellyistä aiheista ja tarjoaa myös paljon valmiita käytännön harjoitteita ja metodeja.

Koulutus on maksuton. YK-liitto korvaa osallistujien matkakulut halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan omavastuun (12 euroa) ylittävältä osalta. Majoitus järjestetään sitä tarvitseville.

Hae koulutukseen täyttämällä sähköinen lomake, jonka löydät täältä. Haku päättyy 9.1.2011. Koulutukseen otetaan n. 20 tulevaa vierailijaa. Ilmoitamme valinnoista viimeistään ke 12.1. mennessä.

HUOM. Koulutuksen käytyään vierailija sitoutuu tekemään vähintään kolme (3) kouluvierailua omalla alueellaan. Erityisen ilahduttavaa on, jos olet valmis tekemään vierailuja myös pienemmillä paikkakunnilla omalla alueellasi (alue: vierailukoulu alle kahden tunnin yhdensuuntaisen matkan päässä).

Kouluvierailun suunnittelusta maksetaan puolipäiväraha ja toteutuksesta kestosta riippuen joko puolipäiväraha tai kokopäiväraha.