Hae yhteispohjoismaiseen Malli-YK-kokoukseen (Nordic MUN) 10.12.2011 mennessä!

Nurmijärvellä luonnonkauniissa Kiljavanrannassa pidetään 23.-26.4.2012 yhteispohjoismainen Malli-YK-kokous (Nordic MUN), jonka järjestävät yhteistyössä Suomen, Ruotsin ja Norjan YK-liitot sekä Finnish Model United Nations Society (FinMUN). Kokouksen teemana on ilmastonmuutos ja kokouskielenä englanti. Tapahtumassa järjestetään samanaikaisesti sekä yleiskokous- että turvallisuusneuvostosimulaatio.

Yleiskokousosallistujiksi etsitään 17-25-vuotiaita eli lukio- ja korkeakouluikäisiä nuoria Pohjoismaista ja Baltian maista (Viro, Latvia, Liettua). Ainakin yhdellä kolmen hengen yleiskokousdelegaation jäsenistä on oltava aiempaa Malli-YK-kokemusta joko koulukohtaisesta, alueellisesta, valtakunnallisesta tai kansainvälisestä kokouksesta (tai vastaavat tiedot). Yhteensä yleiskokoukseen haetaan 50:tä delegaatiota. Jos delegaatiossa on alle 18-vuotiaita jäseniä, mukana on oltava ohjaava opettaja. Opettajille järjestetään tapahtuman aikana oma puolipäiväinen seminaarinsa.

Kokoukseen etsitään myös kuutta 17-29-vuotiasta nuorta toimimaan yleiskokouksen puheenjohtajina komiteoissa ja täysistunnossa. Puheenjohtajilla on oltava aiempaa puheenjohtamiskokemusta vähintään yhdestä englanninkielisestä Malli-YK-kokouksesta. Lisäksi etsitään kuutta nuorta toimimaan kokouksen hallintohenkilöstönä (toimenkuvana mm. printtaus, kopiointi, viestin vienti, äänten laskeminen) ja noin viittä nuorta toimittamaan kokouksen omaa "The Diplomat"-lehteä. Puheenjohtajien, mediatiimin ja hallintohenkilöstön osallistuminen tapahtumaan on ilmaista.

Turvallisuusneuvostosimulaation järjestämisestä vastaa Finnish Model United Nations Society (FinMUN), ja sen kohderyhmänä ovat alle 30-vuotiaat korkeakouluopiskelijat (yliopistot ja ammattikorkeakoulut)
Pohjoismaista ja Baltian maista. Turvallisuusneuvostoon haetaan yksittäisinä delegaatteina. Järjestävä taho muodostaa hakijoista kolmen hengen delegaatioita. Aiempi Malli-YK-kokemus ei ole välttämätöntä.

FinMUN järjestää myös Post Nordic MUN -tapahtuman 26.-27.4.2012 Helsingissä. Tapahtuma tulee sisältämään nähtävyyksien katselua Helsingissä, luentoja liittyen YK:n toimintaan sekä juhlallisen illallisen. Tapahtuma on avoin kaikille turvallisuusneuvostosimulaation osallistujille. Ainakin yöpyminen Helsingissä tulee olemaan omakustanteista, mutta FinMUN auttaa tarvittaessa osallistujia löytämään edullisen yösijan. Merkitse erikseen turvallisuusneuvostosimulaation ilmoittautumislomakkeeseen, jos suunnittelet osallistuvasi myös Post Nordic MUN -tapahtumaan.

Sähköinen ilmoittautuminen kokoukseen on käynnissä ja päättyy 10.12.2011. Kutsut, ilmoittautumislomakkeet (yleiskokous, turvallisuusneuvosto, puheenjohtajat, opettajaseminaari) ja lisätietoa tapahtumasta löytyy tapahtuman nettisivuilla osoitteessa www.nordicmun.com Hallintohenkilöstöön tai mediatiimiin haluavia pyydetään lähettämään lyhyt vapaamuotoinen hakemus sähköpostitse osoitteeseen: nordicmun(at)ykliitto.fi

Lähetä hakemuksesi mielellään jo heti tänään!