Globaali kilpailu nuorille: Suunnittele uusi ydinasenappi

Maailman YK-liittojen kattojärjestö WFUNA (World Federation of UN Associations) on käynnistänyt 15-29 -vuotiaille nuorille suunnittelukilpailun, jonka tarkoituksena on keksiä uusi kuva ydinasenappiin.

"Nuclear Button Contestin" nimellä kulkeva kilpailu haluaa rohkaista nuoria päästämään luovuutensa irti ydinaseriisunnan saralla. Kilpailuun osallistuvien töiden tulee vastata kysymykseen: "Mitä sinä haluaisit maailman johtajien näkevän heidän harkitessaan ydinasenapin painamista?"

Kilpailun pääpalkinto on Applen iPad. Kilpailussa toisiksi sijoittuneet saavat Flip -videokamerat.

WFUNA haluaa rohkaista kaikkia nuoria osallistumaan suunnittelukilpailuun, jonka määräaikaa on jatkettu elokuun 31. päivään saakka.

Lisätietoja kilpailusta saa WFUNA:n sivuilta. Projektin koordinaattorina toimii Lim [ät] wfuna.org (Sang-eun Lim), jolle voi lähettää myös kilpailua koskevat tiedustelut sähköpostitse.