Tapahtuma

YK-klubi: Ilmastokriisi ja ratkaisut - Miten ilmastoratkaisut syntyvät?

Vuoden ensimmäinen YK:n ystävien YK-klubi järjestetään 27.4. Klubia isännöi Maailman ilmatieteen järjestö WMO:n pääsihteeri Petteri Taalas.

Vuoden ensimmäinen YK:n ystävien YK-klubi: Ilmastokriisi ja ratkaisut järjestetään 27.4. Klubia isännöi Maailman ilmatieteen järjestö WMO:n pääsihteeri Petteri Taalas. Ilmastonmuutos on noussut YK:n pääsihteerin António Guterresin kausilla keskeiseksi teemaksi YK:ssa. Taalaksella on ollut tässä työssä merkittävä rooli WMO:n nykyisenä pääsihteerinä ja YK:n ilmastoydinryhmän jäsenenä. Vuonna 2019 Taalas johti YK:n ilmastohuippukokouksen tiederyhmää.

Klubin keskustelussa ovat mukana ympäristöministeriön ilmastoyksikön päällikkö Outi Honkatukia sekä SAK:n kansainvälisten asioiden asiantuntija Pia Björkbacka. Keskustelun juontaa toimittaja ja tietokirjailija Rauli Virtanen.

Klubin musiikkitarjonnasta vastaa helsinkiläinen laulaja-lauluntekijä Laura Airaksinen, joka tekee parhaillaan toista levyään. YK-klubilla Airaksinen esiintyy kitaristi Riku Rajamaan (muun muassa Sunrise Avenue, Anna Puu ja Elastinen) kanssa. Hänen kappaleensa ovat laulelmasta ammentavaa suomenkielistä lauluntekijämusiikkia, jossa kuuluu pop, folk ja ajoittain jazz.

Laulaja-lauluntekijä Laura Airaksinen

Open Creative House (Keilasatama 2D, Espoo)
Pääset paikalle 9 minuutissa metrolla Kampista. Sijainti Keilaniemen metroaseman A-uloskäyntiä vastapäätä. Sisään pääset ovesta 2D. Ovi sijaitsee aukiolla, jossa on Fazer Café, Ravintola Sri ja Malacca ravintola.

Pysäköinti: parkkihalli osoitteessa Keilasatama 2, josta pääsee ulkokautta Open Creative Housen ovelle

Open Creative Housen tilat ovat esteettömät.

Ovet aukeaa 17.30
Keskustelu 18.00-19.00
Musiikkia ja verkostoitumista 19.00-21.00

Mikä YK-klubi?

YK:n ystävien klubeilla tavataan entisiä ja nykyisiä YK:n ystäviä, keskustellaan vapaasti YK:n roolista ja toiminnasta sekä vaihdetaan ajatuksia kansainvälisestä yhteistyöstä. YK-klubien emäntinä ja isäntinä toimii tunnettuja YK:n ystäviä.

Liput

Klubi on YK:n ystäville maksuton, mutta muistathan ilmoittautua alla olevalla lomakkeella. YK:n ystäväksi voit liittyä tästä YK-liiton verkkokaupassa. Jäsenmaksu on 50 €/vuosi. Jäsenet pääsevät kaikille klubeille ja kaikkiin tapahtumiin ilmaiseksi.

Voit myös ostaa kertapääsylipun klubille hintaan 18 € (opiskelijat 12 €) verkkokaupastamme. Muista silti ilmoittautua alla olevalla lomakkeella.

Osallistumalla klubille tuet Suomen YK-liiton viestintä- ja vaikuttamistyötä. Kiitos kannatuksestasi!

Kaikissa tapahtumissamme noudatetaan turvallisemman tilan periaatteita.

Osallistujan tiedot
Voit liittyä YK:n ystäväksi täältä.
Lipun voit ostaa tästä.