Tapahtuma

YK-KLUBI

Toukokuun YK-klubin teemana on Ukrainan sota ja sen maailmanlaajuiset seuraukset. Puhujina toimittaja Rauli Virtanen ja professori Helena Ranta. Mikäli et ole käynyt klubeilla aikaisemmin, tarjoamme sinulle ensimmäisen tutustumiskäynnin ilmaiseksi. Tutustumiskäynnillä pääset hyvään seuraan nauttimaan keskustelusta, kulttuurista ja ruoasta.

Ukrainailainen perhe katsoo ulos bussin ikkunasta.
Yli 12 miljoonaa ukrainalaista on joutunut pakenemaan kodeistaan Venäjän hyökkäyksen seurauksena. Kuva: Rauli Virtanen.

Toukokuun YK-klubilla syvennytään Venäjän hyökkäyssotaan Ukrainaa vastaan ja sodan maailmanlaajuisiin seurauksiin. Ukrainan sodasta ja sen mullistavista vaikutuksista keskustelevat Helsingin yliopiston professori Helena Ranta, Ukrainasta hiljattain palannut toimittaja Rauli Virtanen ja Suomen YK-liiton toiminnanjohtaja Helena Laukko. Musiikista illan aikana vastaa suomalais-ukrainalainen pianisti Sofia Stasevska.

YK-klubilla professori Ranta kertoo kokemuksistaan sotarikosten käsittelyssä ja pohtii mahdollisuuksia Ukrainassa tapahtuvien ihmisoikeusloukkauksien tuomitsemiseen. Venäjän invaasion aikana Ukrainassa vieraillut Virtanen vuorostaan kertoo sodan todellisuudesta kentällä.

Tilaisuuden ohjelma:

Ovet avataan klo 17.30
Keskustelu klo 18-19
Musiikkia ja tutustumista klo 19-20:30
Tilaisuus päättyy klo 21

Klubi on YK:n ystäville maksuton, mutta muistathan ilmoittautua! Mikäli et ole käynyt klubeilla aikaisemmin, tarjoamme sinulle nyt ensimmäisen tutustumiskäynnin ilmaiseksi. Merkinnän tutustumiskäynnistä "tutustumiskäynti" voi laittaa kohtaan, jossa tiedustellaan järjestöä. Tutustumiskäynnillä pääset hyvään seuraan nauttimaan keskustelusta, kulttuurista ja ruoasta.

Voit liittyä jäseneksi YK-liiton verkkokaupassa! Jäsenmaksu on 50 €/vuosi. Jäsenet pääsevät kaikille klubeille ja kaikkiin tapahtumiin ilmaiseksi.

YK:n ystävät kokoaa suomalaisia yhteen vaihtamaan mielipiteitä ja tarvittaessa kriittisesti arvioimaan YK:n saavutuksia ja haasteita. Se toimii myös Suomen YK-liiton asiantuntija- ja tukiverkostona vahvemman YK:n ja kestävämmän tulevaisuuden edistämiseksi.

YK-klubin mainoskuva. Isäntänä Rauli Virtanen, emäntänä Helena Ranta.
Osallistujan tiedot
Yhteystiedot
Tilaisuus on tarkoitettu vain YK:n ystävien jäsenille. Voit liittyä YK:n ystäväksi täältä.