Opettajat kestävän tulevaisuuden tekijöinä - ilmainen verkkokurssi

Opettajille tehty verkkokurssi (3 op) syventää ymmärrystä siitä, kuinka ilmastonmuutos, luonnon monimuotoisuus ja kiertotalous liittyvät toisiinsa ja kestävän kehityksen kokonaisuuteen. Kurssi lisää perustietoja, joita voit hyödyntää kestävän kehityksen ja kestävän elämäntavan tuomisessa osaksi opetusta ja oppilaitoksen arkea.

kestävän kehityksen tavoitteet koulussa

Opettajat kestävän tulevaisuuden tekijöinä -verkkokurssi (3 op)

Kenelle? Opettajat kestävän tulevaisuuden tekijöinä -täydennyskoulutus on suunnattu peruskoulun, lukion, ammatillisen opetuksen sekä vapaan sivistystyön opettajille.

Suorittamistapa: itsenäinen opiskelu, tehtävät.

Kesto: Verkkokurssin voi suorittaa osissa omalla ajalla 16.8. mennessä. Laajuus on kolme opintopistettä.

Verkkokurssin sisältö: kurssi syventää ymmärrystä siitä, kuinka  ilmastonmuutos, luonnon monimuotoisuus ja kiertotalous liittyvät toisiinsa ja kestävän kehityksen tavoitteisiin sekä siitä, miten opettajat voivat edistää kestävää kehitystä ja kestävää elämäntapaa osana opetusta ja oppilaitoksen arjessa. Kurssi perustuu YK:n aineistoihin ja erityisesti Suomen osalta niitä täydentäviin materiaaleihin ja tehtäviin. Kestävän kehityksen asiantuntijoina kurssilla puhuvat muun muassa presidentti Tarja Halonen, WWF Suomen pääsihteeri, kauppatieteiden tohtori (kestävä kehitys) Liisa Rohweder ja Maailman ilmatieteen järjestön pääsihteeri Petteri Taalas. Mukana ovat myös mm. sanataidekouluttaja Aleksis Salusjärvi ja koulutuksen tasa-arvosta väitöskirjaa valmisteleva Minja Koskela.

Koulutus toteutetaan Opetushallituksen myöntämällä tuella.

Ilmoittaudu kurssille

Osallistujan tiedot
Nimi
Yhteystiedot

Mikäli et ole opettaja, mutta kiinnostuit teemasta, lue lisää Kestävä kehitys haltuun -verkkokurssista.