Tervetuloa tekemään hyviä tulevaisuuden uutisia!

1.1.2030

KESTÄVÄN KEHITYKSEN TAVOITTEET ON SAAVUTETTU

Tämä voisi olla hyvä uutinen vuonna 2030, kun YK:ssa päätettyjen kestävän kehityksen tavoitteiden eli ns. Agenda 2030:n takaraja on saavutettu.

Uutisvirta täyttyy usein huonoista uutisista, jolloin hyvät uutiset, onnistumiset ja saavutetut tavoitteet voivat jäädä huomaamatta. Kestävän kehityksen, ihmisoikeuksien tai muiden globaalien kysymysten uutisointi on varsin katastrofikeskeistä. Hyvät uutiset saattavat jäädä tekemättä, vaikka myös kehitystä tapahtuu koko ajan. Miksi? Miten tämä vaikuttaa maailmankuvaamme? Tätä pohtii Maailman parhaat uutiset -hankkeemme.

VINKKEJÄ KOULUILLA:
Tehkää hyviä uutisia ja pohtikaa, mikä on uutisoinnin merkitys demokratian toteutumiselle ja kestävän kehityksen edistämisessä.

Uutisia inspiraatioksi

Hyvin menee, muttei puhuta siitä
Keskimäärin maailman ihmiset elävät pidempää ja ovat koulutetumpia ja terveempiä kuin koskaan. Mutta miksi tämä hyvä kehitys muistetaan mainita harvoin ja sen sijaan katastrofit nousevat keskusteluun päivittäin?

Tiedätkö sinä, miten maailma on kehittynyt?
Katso tietäisitkö enemmän maailman kehityksestä kuin monet alan ammattilaiset.

Good News Blog: Parliamentary Group on Sustainable Development launched in Tanzania
The group marks a historical turning point for sustainable development at the parliamentary level, writes Reynald Maeda from UNA Tanzania:

Kuukauden hyvä uutinen: Tyttöjen sukupuolielinten silpominen yhä harvinaisempaa
Alle 15-vuotiaiden tyttöjen silpominen on vähentynyt valtavasti viime vuosikymmeninä useimmilla alueilla Afrikassa, kertoo marraskuussa julkaistu tutkimus.

Keräämme luettavaksenne tänä lukuvuonna hyviä uutisia maailmalta. Seuraile tunnistetta #parhaatuutiset ja some-kanaviamme (Facebook, Twitter ja Instagram), niin pysyt kärryillä hyvistä uutisista. Kannattaa myös tilata uutiskirjeemme. Lue lisää: www.maailmanparhaatuutiset.fi

Hanke saa Euroopan unioninin Frame, Voice, Report -rahoitusta. Sisällöstä vastaa tuensaaja, eikä sen voida missään olosuhteissa katsoa heijastavan Euroopan unionin kantaa.

Päivitetty viimeksi: 8.2.2019