Kasvattajille-pääkuva

Kasvattajille

Monipuolisia materiaaleja kansainvälisyydestä, ihmisoikeuksista ja kestävästä kehityksestä. Aineistot on suunniteltu soveltuviksi kaikille kouluasteille, ja ne on vapaasti eriytettävissä ikätason mukaisesti opettajan toimesta. Ota YK osaksi opetusta!

YK-koulut

YK-koulut-piktogrammi
Kasvattajille hover-taustapallo

YK-kouluverkosto on avoin kaikille oppilaitoksille.

Suomen YK-liiton koulutustoiminta tukee YK:n ja Unescon asettamia kasvatus- ja koulutustavoitteita. YK-liitto keskittyy globaalikasvatukseen, jonka tavoitteena on tehdä tunnetuksi YK:n toimintaa, edistää ihmisoikeuksien tuntemusta sekä tukea vastuullista ja aktiivista kansalaisuutta globalisoituneessa maailmassa.

Kestävän kehityksen tavoitteet ovat keskeisiä toimintaa ohjaavia periaatteita. YK-liiton globaalikasvatuksella pyritään pitkäkestoisiin tuloksiin ja pysyvään muutokseen asenteissa ja toimintatavoissa.

Kasvattajille

YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden alatavoite 4.7:

“Vuoteen 2030 mennessä varmistetaan, että kaikilla oppijoilla on tarpeelliset tiedot ja taidot kestävän kehityksen edistämiseksi, kouluttamalla muun muassa kestävästä kehityksestä ja elämäntavoista, ihmisoikeuksista, sukupuolten tasa-arvosta, rauhasta ja väkivallattomuuden kulttuurin edistämisestä, globaalista kansalaisuudesta, sekä monikulttuurisuuden arvostamisesta ja kulttuurin myötävaikutuksesta kestävään kehitykseen.”