Kestävä kehitys haltuun

Opettaja - Ota kestävä kehitys haltuun!

Syvennä tietämystäsi kestävän kehityksen verkkokurssilla

Itseopiskeltava maksuton verkkokurssi sisältää lisätietoa ja materiaalia kestävän kehityksen tavoitteista, mitä tavoitteet tarkoittavat ja miten niihin päästään. Kurssilla perehdytään eri tavoitteiden teemoihin, mukaan lukien ilmastonmuutos, koulutus, vesi- ja ruokaturva, sukupuolten tasa-arvo, vastuullinen kuluttaminen ja rauhankysymykset.

Kurssilla on myös puheenvuoroja eri asiantuntijoilta, mukana esimerkiksi Tarja Halonen (presidentti), Petteri Taalas (Maailman ilmatieteen järjestön pääsihteeri), Liisa Rohweder (WWF:n pääsihteeri) ja Arno Kotro (opettaja).

Syksyn 2018 kurssi aukeaa syyskuussa ja se tulee suorittaa 31.12. mennessä. Viimeinen ilmoittautumispäivä 1.12.

ILMOITTAUTUMISET tällä lomakkeella.

Lisätiedot: christa.prusskij@ykliitto.fi

Kurssi on 1,5 opintopisteen laajuinen (noin 30 tuntia opiskelua). Kurssi on opettajien täydennyskoulutusta ja suunnattu pääosin yläkoulun, lukion, ammatillisille ja vapaan sivistystyön opettajille.

YK-liitto on toteuttanut kurssin yhteistyössä Työväen sivistysliiton kanssa. Kurssia on tukenut Opetushallitus.

Huom! Katso vasemmasta sivupalkista myös muut YK-liiton opetusmateriaalit mm.YK-kokousten simulaatiot, Arktinen kestävä kehitys ja hyvien uutisten kirjoittamiseen Maailman parhaat uutiset -malli.

Päivitetty viimeksi: 20.8.2018