YK-nuorten puheenjohtaja Heidi Saarisesta vuoden nuori johtaja

YK-nuorten puheenjohtaja Heidi Saarinen on valittu vuoden nuoreksi johtajaksi.

Heidi Saarinen
- Nuoret muuttaa maailmaa, kun heille annetaan tila ja heidät otetaan vastaan kumppaneina. Kiintiönuoret on historiaa, aito kumppanuus nykypäivää, sanoi Heidi Saarinen puhuessaan YK-liiton 65-vuotisjuhlissa. Kuva: Elina Laiho / YK-liitto.

YK-nuorten puheenjohtaja Heidi Saarinen on valittu WFUNA:n (maailman YK-liittojen välinen yhteistyöjärjestö) vuoden nuoreksi johtajaksi.

Saarinen on saanut tunnustusta vahvasta panostuksestaan YK-nuorten toiminnassa. Hän on nostanut esiin kestävän kehityksen teemoja sukupuolten välisen tasa-arvon, rauhanrakentamisen ja kansainvälisyyskasvatuksen teemojen kautta. Saarisen tekemä työ vahvistaa nuorten oikeuksia ja osallistumisen mahdollisuuksia.

Saarinen on ollut muun muassa järjestämässä Suomen ensimmäistä Nuorten rauhan viikkoa. Hän on myös tehnyt kehitysyhteistyötä Guatemalassa Maya naisten parissa. Guatemalan projektissa työttömät naiset opettelivat kasvattamaan avokadoja ja pääsivät ansaitsemaan tuloja myymällä tuotteita torilla.