YK-liiton kevätkokous ja seminaari siirtolaisuushuippukokouksesta

YK-liiton kevätkokous järjestetään 2.5. kello 17.00 alkaen. Toivotamme YK-liiton jäsenjärjestöt lämpimästi tervetulleiksi!

Samassa yhteydessä järjestetään siirtolaisuutta ja muuttoliikettä koskevaa huippukokousta käsittelevä seminaari, joka on avoin kaikille. Viime syyskuun YK:n yleiskouksessa päätettiin valmistella siirtolaisuutta ja pakolaisuutta koskevat kompaktit, jotka ovat parhaillaan valmistelussa. Seminaarissa huippukokouksesta ja kompaktien tilanteesta kertoo ulkoministeriön johtaja asiantuntija suurlähettiläs Riitta Resch. Kommenttipuheenvuorot Suomen Pakolaisavun toiminnanjohtaja Annu Lehtiseltä, kansanedustaja Ozan Yanarilta  (vihr.) sekä Kansainvälisen siirtolaisuusjärjestön IOM:n Suomen maatoimiston johtajalta Simo Kohoselta. Ohjelma tarkentuu lähempänä tilaisuutta.

Ilmoittautumiset: info [ät] ykliitto.fi
(Kerro ilmoittaudutko kevätkokoukseen, kevätkokousseminaariin vai molempiin.)

Aika: 2.5. Seminaari alkaa kello 15.00 ja kevätkokous kello 17.00

Paikka: Siltasaarenkatu 4 (katutasolla sijaitseva seminaaritila), Helsinki.

Kevätkokousedustajia pyydetään toimittamaan valtakirja joko sähköisesti etukäteen tai ottamaan sen mukaan paikan päälle.