YK:n syntymäpäivää vietettiin iloisissa tunnelmissa

Kuva: Laura Book

Lauantaina vietettiin YK:n 70. syntymäpäivää eri puolilla Suomea. YK:n peruskirja astui voimaan 24. lokakuuta vuonna 1945.

Helsingin päätapahtumat järjestettiin Kampin kauppakeskuksessa ja Tuomiokirkossa. Kampissa YK-liitto yhteistyökumppaneineen jakoi peräti 5000 palaa YK:n syntymäpäiväkakkua sekä kampanjoi Maailman parhaiden uutisten merkeissä. Varoja kerättiin YK:n Syyrian avustusohjelmalle.

Mukana tapahtumissa olivat Suomen Unicef, Suomen UN Women, Väestöliitto ja Pakolaisapua vapaaehtoisineen. Lisäksi Kampissa YK:n syntymäpäiväkakun jakajina toimi myös 20 SPR:n Vantaan vastaanottokeskuksen irakilaista turvapaikanhakijaa.

YK:n päivän kunniaksi myös YK-liiton verkkosivut saivat uuden, raikkaan ilmeen YK:n tunnusvärissä sinisessä.

Lisää kuvia tapahtumasta voi katsoa ja jakaa YK-liiton Facebookista, jonne ladataan uusia kuvia sitä mukaa, kun niitä saadaan.

Onko Sinulla valokuva YK:n päivän vietosta omalta paikkakunnaltasi? Lähetä se osoitteeseen toimisto (at) ykliitto.fi yhteistietojen kera - lähettäjien joukosta arvotaan YK-liiton Globe hope -kukkaron voittaja!

Irakilaiset turvapaikanhakijat olivat mukana YK:n päivänä päätapahtumassa mm. kakun ja uutisten jakajina. Kuva: Laura Book

Kuva: Laura Book

Helsingin tuomiokirkko värjäytyi illlalla siniseksi osana maailmanlaajuista UN Blue -tapahtumaa. Kuva: Sirpa Päivinen

YK-kakun reseptin olivat luoneet Stadin ammattiopiston kondiittorilinjan opiskelijat. Kuva: Heli Pekkonen