YK:n alueellinen tiedotuskeskus hakee harjoittelijaa

Kuva: UN Photo

Yhdistyneiden kansakuntien Brysselissä sijaitseva alueellinen tiedotuskeskus UNRIC etsii suomenkielistä harjoittelijaa 6 kuukauden harjoittelujaksolle tammikuun 2018 alusta alkaen. Hakuilmoitus täällä.

Soveltuvia aloja ovat viestintä, tiedotusoppi, kääntäminen, kansainväliset suhteet, valtio-oppi sekä kauppatiede. Harjoittelijalta edellytetään erinomaista suomen ja englannin kielen taitoa. Muiden länsieurooppalaisten kielten ja/tai pohjoismaisten kielten osaaminen katsotaan eduksi.

Harjoittelija osallistuu täysipainoisesti tiedotuskeskuksen työhön. Hänen työtehtäviinsä kuuluvat pääasiassa suomenkielisen YK-materiaalin, kuten artikkelien, tuottaminen ja kääntäminen, suomalaisten tiedotusvälineiden päivittäinen seuranta, sisällön tuottaminen sosiaaliseen mediaan, raportointi kansainvälisen politiikan keskeisistä tapahtumista, yhteydenpito eri yhteistyötahoihin sekä itsenäiset projektit.

UNRICilla ei ole mahdollisuutta maksaa palkkaa harjoittelusta. Harjoittelijan on huolehdittava itse myös asumis-, matka- ja elinkustannuksistaan. Harjoittelua varten on mahdollista hakea itsenäisesti apurahaa, esimerkiksi Erasmus-apurahaa omasta korkeakoulusta.

Hakeminen

Harjoittelupaikkahakemus ja ansioluettelo on kirjoitettava englanniksi.
Hakemukset lähetetään mielellään sähköisenä 22.10.2017 mennessä osoitteeseen hongell [ät] unric.org

Vaihtoehtoisesti hakemuksen voi lähettää postitse:

Petra Hongell
United Nations Regional Information Center, Nordic desk
Rue de la Loi 155
1040 Brussels, Belgium

Lisätietoja antavat Petra Hongell (+3227888465), hongell [ät] unric.org ja Marianna Tuokkola, tuokkola [ät] unric.org.