YK-nuorisodelegaatti 2011 -haku on alkanut

25.10.2010

Suomen Nuorisoyhteistyö - Allianssi ry ja Suomen YK-liitto hakevat aktiivista nuorisotoimijaa edustamaan Suomen nuoria YK:n yleiskokoukseen osana Suomen valtuuskuntaa sekä toimimaan linkkinä Suomen nuorison ja YK:n välillä. Vuoden 2010 delegaattina toimii Hanna Grekula. Uuden delegaatin kausi alkaa tammikuussa 2011 ja kestää huhtikuuhun 2012. Suomi on lähettänyt YK-nuorisodelegaatin osana virallista yleiskokousvaltuuskuntaa jo 13 vuoden ajan.

YK-nuorisodelegaatin tehtävä huipentuu YK:n yleiskokoukseen osallistumiseen syys-lokakuussa 2011 ja sen jälkeiseen tiedotustoimintaan kotimaassa. Kyseessä on luottamustoimi, josta ei makseta palkkaa. Tehtävästä aiheutuvat matka- ja majoituskulut korvataan. Hakijoiksi toivotaan eri-ikäisiä, eri sukupuolien edustajia sekä kieli-, kulttuuri- ja muihin vähemmistöihin kuuluvia henkilöitä.

Hakijan tulisi olla nuori (18-28-vuotias), nuoriso- ja kansalaisjärjestökenttää tunteva, kielitaitoinen (ainakin suomi, ruotsi ja englanti, muut kielet plussaa), YK-asioista kiinnostunut ja niitä jo jonkin verran tunteva, tehtävään sitoutunut, esiintymistaitoinen ja sosiaalinen sekä kykenevä kirjoittamaan raportteja ja artikkeleita aiheesta.

Ohjeet hakemuksen tekemiseksi sekä hakemuskaavake ovat saatavilla sekä Valtikan verkkosivuilta osoitteesta www.valtikka.fi/nuorisodelegaatti että Allianssin verkkosivuilla osoitteessa www.alli.fi/kv

Hakemukset on tehtävä 30.11. mennessä.

Asiasta antavat lisätietoja Allianssin kv-sihteeri Anna Ranki, kv [ät] alli.fi, (p. 020 7552614, 040 900 4881), Suomen YK-nuorisodelegaatti 2010 Hanna Grekula h.grekula [ät] gmail.com (p. 044 356 5620) sekä Valtikan nettisivut www.valtikka.fi/nuorisodelegaatti