YK-liitto huolissaan palestiinalaissiviilien tilanteesta

13.12.2011

Suomen YK-liiton ja Euroopan parlamentin Suomen tiedotustoimiston maanantaina 12. joulukuuta järjestämässä seminaarissa keskusteltiin Lähi-idän rauhanprosessin ajankohtaisesti tilanteesta. Puheenvuoronsa seminaarissa pitivät muun muassa ulkoministeri Erkki Tuomioja, Palestiinan Suomen suurlähettiläs Nabil Alwasir sekä europarlamentaarikko Hannu Takkula.

YK-liitto esitti vuosikokouksessaan myös huolensa palestiinalaisalueiden siviilien tilanteesta. Vuosikokouksen hyväksymä kannanotto korostaa, että Erityisesti kaikkein haavoittuvimpien ryhmien - naisten, lasten ja nuorten - tilanne Gazassa ja Länsirannalla on kaikkein vaikein. Lisäksi kansainvälisen oikeuden mukaan laittomat israelilaissiirtokunnat, turvamuuri sekä muut liikkumista rajoittavat esteet tekevät Länsirannalla elävien palestiinalaisten arjen erittäin vaikeaksi.

Lue kannanotto kokonaisuudessaan

Katso seminaarin videotallenteet YK-liiton Youtube-kanavalta