YK-liitto hakee harjoittelijaa keväälle

Harjoittelijan tehtävät liittyvät YK-liiton globaalikasvatushankkeisiin ja viestintään. YK-liiton globaalikasvatus keskittyy globaaleihin kehityskysymyksiin, kestävän kehityksen tavoitteisiin, ihmisoikeuksiin ja kehitysviestintään mediakasvatuksen näkökulmasta sekä aktiivisen kansalaisuuden vahvistamiseen.

Toimenkuva:

• Osallistuminen nuorille suunnattujen uutistyöpajojen suunnitteluun ja toteutukseen ks. www.maailmanparhaatuutiset.fi
• Osallistuminen globaalikasvatusmateriaalien ja verkkojulkaisujen kehittämiseen.
• Viestintätehtävät, esimerkiksi uutisten kirjoittaminen ja yhteydenpito koulujen kanssa.
• Tiedonhaku ja muu taustoittava työ.
• Tapahtumien koordinointiin ja toteutukseen osallistuminen.
• Yleiset toimistotehtävät.

Toivomme sinulta:

• Kiinnostusta globaaleihin kehityskysymyksiin ja kehitysviestintään, globaalikasvatukseen ja mediakasvatukseen.
• Kokemusta työpajaohjaamisesta nuorten parissa.
• Hyviä kirjoitus- ja viestintätaitoja, erityisesti uutisten kirjoitus- ja lukutaitoa.
• Kriittistä medialuku- sekä tiedonkeruutaitoa.
• Hyviä vuorovaikutustaitoja, organisointikykyä, oma-aloitteisuutta, kykyä itsenäiseen työskentelyyn sekä halua oppia uutta.

Arvostamme myös:

• Kokemusta tapahtumajärjestämisestä.
• Graafisia taitoja esim. InDesign-ohjelma sekä muita mediataitoja, kuten valo- ja videokuvaaminen.

Harjoittelu alkaa helmikuussa ja sen kesto on kolme kuukautta. Harjoittelusta maksetaan korkeakouluharjoittelun mukaista palkkaa, mutta harjoittelijalta edellytetään oman koulunsa myöntämä korkeakouluharjoittelutuki. Harjoittelija työskentelee Suomen YK-liiton tiloissa Helsingin Hakaniemessä.

Lähetä hakemuksesi, ansioluettelosi sekä max. yhden liuskan mittainen kirjoitusnäyte viimeistään su 7.1.2018 mennessä osoitteeseen toimisto(at)ykliitto.fi. Haastattelut järjestetään tammikuussa. Lisätiedot: toimisto(at)ykliitto.fi, +358 44 781 0300

Suomen YK-liitto kasvattaa ja kouluttaa maailmanlaajuisesta vastuusta ja vaikutusmahdollisuuksista, välittää ja tuottaa tietoa YK:sta ja sen toiminnasta ja vaikuttaa suomalaiseen YK-politiikkaan.

Asiasanat
työpaikat