Tervetuloa Nuorten ja opiskelijoiden YK-päivään Helsinkiin perjantaina 27.10.2017!

Suosittu Nuorten ja Opiskelijoiden YK-päivä saapuu tänä vuonna Helsinkiin. Päivän aikana tutustutaan erityisesti rauhanrakentamisen teemoihin. Tapahtuma järjestetään perjantaina 27. lokakuuta klo 8:30-16.00, ja se on suunnattu kaikille 18-30-vuotiaille nuorille ja opiskelijoille. Tapahtumapaikka selviää myöhemmin.

Tilaisuus on peruttu!

Jos olit jo ilmoittautunut, ota yhteyttä: christa.prusskij [ät] ykliitto.fi

Päivän aikana kuullaan mielenkiintoisia puheenvuoroja sekä pohditaan ja keskustellaan rauhan teemasta monesta eri näkökulmasta. Aamu alkaa tilaisuudella, jossa päästään kuulemaan erilaisista työharjoittelumahdollisuuksista YK:ssa. Omista kokemuksistaan YK-järjestöissä kertoo UN Womenin Nordic Liaison Officessa työharjoittelussa ollut Jenni Seppänen. Lisäksi tämän vuoden YK-nuorisodelegaatti Ilmi Salminen kertoo tehtävästään ja kokemuksistaan. Tämän jälkeen tasa-arvo suurlähettiläs Anne Meskanen puhuu Suomen roolista rauhan rakentamisessa maailmalla. Kuulemme terveisiä YK-nuorten 50-vuotisesta taipaleesta ja pohdimme työpajassa rauhan teemoja.

Päivän päättää asiantuntijoiden alustuspuheenvuorot sekä paneeli, jonka aiheena on Kuinka rauhaa rakennetaan? Paneelissa keskustellaan Naiset, rauha ja turvallisuus  sekä  Nuoret, rauha ja turvallisuus -päätöslauselmien toimeenpanosta, rauhan rakentamisesta YK:n näkökulmasta sekä mitä Ketään ei jätetä -periaate tarkoittaa rauhanrakentamisen kontekstissa. Alustuspuheenvuoron pitäjät ja paneeliin osallistujat ovat kansanedustaja ja rauhanasioiden asiantuntija Pekka Haavisto, CMI:n Senior Manager Women in Peacemaking Johanna Poutanen, YK-nuorisodelegaatti Ilmi Salminen sekä Suomen Lähetysseuran ihmisoikeusasiantuntija Tytti Matsinen.