Suomen YK-liitto hakee lisää kouluvierailijoita eri puolille Suomea

28.11.2011

Oletko kiinnostunut YK-aiheisista kysymyksistä ja kansainvälisistä teemoista? Haluaisitko oppia lisää? Onko sinulla aikaa jakaa tietämystäsi myös muille? Pidätkö lasten ja nuorten kanssa toimimisesta? Jos olet täysi-ikäinen ja vastasit kyllä, hae YK-liiton kouluvierailijaksi! Uusia kouluvierailijoita kaivataan kaikkialle Suomeen, mutta erityisesti Oulun, Turun ja Tampereen seuduille ja Pohjanmaalle.

Kouluvierailut ovat kouluille opetuksen lisäresurssi, tapa käsitellä YK-tematiikkaa sekä kokeilla erilaisia globaalikasvatuksen menetelmiä. Kouluvierailijat kiertävät alueensa kouluissa ja pitävät tunteja tai teemapäiviä sovitusta aiheesta.

Suomen YK-liitto järjestää yksipäiväisen kouluvierailijakoulutuksen Helsingissä 21.1.2012 (la) klo 9:30-17:30. Koulutuksen pääteemana ovat YK:n vuosituhattavoitteet. Koulutus antaa vierailijoille pedagogiset ja tietotaidolliset valmiudet suunnitella ja toteuttaa kouluvierailuja käsitellystä aiheesta ja tarjoaa myös paljon valmiita käytännön harjoitteita.

Koulutus on maksuton. YK-liitto korvaa osallistujien matkakulut halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan omavastuun (15 euroa) ylittävältä osalta. Kauempaa tuleville järjestetään tarvittaessa majoitus perjantain ja lauantain väliseksi yöksi. Osallistujilta edellytetään paikallaoloa koko koulutuksen ajan.

Hae koulutukseen täyttämällä sähköinen lomake, jonka löydät osoitteesta: http://www.ykliitto.fi/hakulomake_ykliiton_kouluvierailijaksi_tammikuu_2012. Haku päättyy 5.1.2012. Koulutukseen otetaan n. 15-20 tulevaa vierailijaa. Ilmoitamme valinnoista viimeistään 10.1.2012 mennessä.

HUOM. Koulutuksen käytyään vierailija sitoutuu tekemään vähintään kolme (3) kouluvierailua omalla alueellaan lukuvuoden aikana, tarvittaessa myös pienemmillä paikkakunnilla. (Alue: vierailukoulu alle kahden tunnin yhdensuuntaisen matkan päässä julkisilla kulkuneuvoilla). Näin varmistetaan, että voimme todella tarjota mahdollisimman monelle koululle vierailijan - ilmoittauduthan siis koulutukseen vain, jos sinulla varmasti on aikaa tehdä vierailuja.

Kouluvierailuista maksetaan vierailijalle pieni palkkio.

Lisätietoja: tuija.sarvi(at)ykliitto.fi