Suomen YK-liitto hakee kouluttajaa määräaikaiseen työsuhteeseen

Suomen YK-liitto on vuonna 1954 perustettu kansalaisjärjestöjen yhteistyöjärjestö. Liitto tekee tunnetuksi Yhdistyneiden kansakuntien (YK) periaatteita, päämääriä ja toimintaa. Välitämme ja tuotamme tietoa, tarjoamme välineitä globaalikasvatukseen sekä vaikutamme YK-politiikkaan. Liitto on YK-liittojen maailmanjärjestön WFUNA:n (World Federation of UN Associations) jäsen.

Haemme nyt Helsingin keskustassa sijaitsevaan toimistoomme kouluttajaa määräaikaiseen työsuhteeseen.

Edellytämme hakijalta korkeakoulututkintoa mieluiten kasvatusalalta (tai vastaavaa käytännössä hankittua kokemusta koulutus- ja kasvatustehtävistä), kokemusta järjestötoiminnasta sekä kansainvälisistä kysymyksistä.

Työ vaatii hyvää suullista ja kirjallista ilmaisutaitoa, oma-aloitteisuutta, erinomaista organisointikykyä ja kykyä sopeutua muuttuviin tilanteisiin. Myös taito hahmottaa laajoja asiakokonaisuuksia on tarpeen. Molempien kotimaisten kielten ja englannin sujuva kirjallinen ja suullinen esitystaito on työssä välttämätön. Hyvät tietotekniikkataidot edesauttavat tehtävän menestyksellistä hoitamista.

Kouluttaja vastaa Suomen YK-liiton monipuolisesta koulutus- ja kasvatustoiminnasta. Liitto tuottaa oppilaitoksille ja muille yhteisöille koulutusaineistoja ja -palveluita. Tehtäviin kuuluu muun muassa liiton omien kansainvälisyyskasvatusmenetelmien (Maailmankansalaisen kypsyyskoe ja Malli-YK) ylläpito ja kehittäminen, monipuolinen aineistontuotanto yhteistyössä liiton tiedottajan kanssa, sidosryhmätyöskentely sekä erilaiset kansainvälisyyteen liittyvät koulutustilaisuudet.

Tarjoamme sinulle näköalapaikan ajankohtaisiin kansainvälisiin kysymyksiin, haasteellisen työn ja kannustavan ilmapiirin pienessä työyhteisössämme. Työ alkaa 11.1.2010 ja kestää 30.9.2010 asti.

Lisätietoja tehtävästä antaa: Toiminnanjohtaja Helena Laukko gsm 040-556 0488

Vapaamuotoiset hakemukset palkkatoivomuksineen tulee toimittaa Suomen YK-liittoon 13.11.2009 klo 16.15 mennessä (mieluiten sähköpostitse) osoitteeseen helena.laukko [ät] ykliitto.fi. Hakemukset voi toimittaa myös postitse osoitteeseen Suomen YK-liitto, Töölöntorinkatu 2 B, 00260 Helsinki.