Pelaa Pallonkutistajat-visaa ja voita Marimekon laukku

Pallonkutistaja-Älypääpeli

Miten ympäristö liittyy oikeudenmukaisuuteen ja toisin päin? Onko uusi jääkausi tulossa? Mitä YK tekee uusien haasteiden edessä?

Suomen YK-liitto on tänään julkaissut kestävää kehitystä käsittelevän verkkokilpailun, "Pallonkutistaja-visan".

Pallonkutistaja-visan avulla omaa tietotasoaan voi testata ja haastaa samalla kaverinsa mukaan pelaamaan. Parhaiten pelanneiden kesken YK-liitto arpoo Marimekon YK-olkalaukkuja.

Peli sopii kaikenikäisille, sillä peli sisältää niin helpompia kuin haastavampiakin kysymyksiä. Sitä voi myös helposti hyödyntää eri aineiden oppitunneilla koulussa.

Pallonkutistaja-visa on osa Suomen YK-liiton 60-vuotisjuhlavuoden kampanjaa, jossa etsitään nimeä maailman kahdeksannelle mantereelle. Ihminen on toiminnallaan saanut tuon mantereen aikaiseksi, sillä se koostuu kokonaan mereen kulkeutuneesta jätteestä. Nimeä uudelle mantereelle voi ehdottaa myös Facebookissa ja jakaa samalla myös muille. Pallonkutistaja-kampanjaa on helppo seurata Twitterissa tunnisteella #pallonkutistajat ja #ykliitto60v.

Ryhdy Sinäkin Pallonkutistajaksi - koska ihmiskunta kykenee ihmetekoihin.